ny com HJÆLP

  • har kigget lidt på det her system, hvor det skal samles selv.. er ikke en nørd til computer men kender folk der kan samle den for mig men vil lige høre hvad folk ellers syns om det.. håber at få nogle kommentare.


    den skal bruges til at spille på og diverse programmer.


    Grafikkort - Asus GeForce 8800GTS. 640 MB


    Bundkort - Asus Striker Extreme.


    Dvd brænder - Plextor PX-810A/T3B.


    Cpu - Intel Core 2 Duo (Conroe) Model E6700 eller E6750 når den kommer


    Harddiske - 2 stk. WD 320 GB SATAII-300 (Fluid) 7200 RPM / 16MB


    kabinet - ThermalTake Bach VX VF4000BWS


    Strømforsygning - ThermalTake ToughPower Series 750Watt


    Ram - HyperX 2x1024 MB DDR2, PC6400 DDR2-800, CAS 4-4-4-12 - KHX6400D2LLK2/2GN


    Skærm - Samsung 19” SyncMaster 931C, 2ms, DVI eller en 940 BF


    harddiskene er tænkt til at de skal køre i raid og skal nok have supleret med en 500 GB på et tidspunkt.


  • Ser meget fornuftigt ud!
    Men hvad fløjten skal du bruge al den plads til ? :boxed: :crazyeyes:
    Hvis jeg var dig, ville jeg købe en raptor ril system s´disk, og så måske senere en til raptor, og så i raid 0. Og så købe en 250gb's disk til lagring af musik og dvs. ting.

  • Quote

    Originally posted by trikker230
    skal også bruges til film.. derfor en masse plads


    aha okay, så kan jeg meget bedre forstå det, men aligevel, ingen mennesker kan alene fylde 500gb? eller hva?


    EDIT - en film fylder da normalt kun omkring 1gb.

  • ville det ikke kunne betale sig at købe en quad core, når nu den skal bruges til film og lign.

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    synes den ser fin ud men kunne man ikk spare ved bare at tage en 320 mb gfx istedet for en 640 når man bare skal se film??



    Skal også bruges til at spille på..

  • Ville vælge et andet bundkort, menmindre du bare vil have SLI, så er et med et P35 chipset...


    Next så kan man sagtens fylde over 1TB med film og musik, tager godt nok ikke langt tid... ;)

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    hd film fylder mellem 25-50G pr. stk.
    så går det sq hurtigt


    btw. hvorfor E6750 og ikke E6850



    det bliver det nok også.. havde bare ikke lige hørt så meget om det der.. men skal være 6850 i stedet for

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Ville vælge et andet bundkort, menmindre du bare vil have SLI, så er et med et P35 chipset...


    Next så kan man sagtens fylde over 1TB med film og musik, tager godt nok ikke langt tid... ;)



    hvad er grunden til at vælge et andet? har dog ikke tænkt at køre i sli endnu men kunne blive en mulighed en dag