hvordan forbinder jeg 2 laptops?

  • hejsa*s*...og undskylder på forhånd det umme spørgsmål :O
    Jeg har fået besøg af min kærstes nevø og han har sin laptop med, jeg ville gerne vide hvordan vi forbinder disse to, så vi kan game imod hinanden og overføre filer. Vi kører begge med xp, min laptop er den der står i min sig og hans er en sony vaio...håber i kan hjælpe :D

  • I skal enten have et krydset netkabel direkte mellem jeres bærbare..



    Ellers kan i gøre det med almindelige netkabler gennem en HUB, Switch eller router..


    Går ud fra du har internet derhjemme..


    Er der ikke en switch eller router sat til den ?

  • har internet..hvem har ikke det;-).....krydset netværkskabler?..den må du altså lige skærer ud i pap for mig..switch, hub..eller øhhh...burde nok have skrevet dette indlæg i begynderforum, for jeg ved ikke om jeg har sådan een :boxed:. jeg har en dims sat ind i telefonstikket og...en ledning derfra til adslmodem..og kabel herfra til compen....

  • Du skal gå ind i den nærmeste computerbiks og bede om et krydset netværkskabel. Så tager du dette kabel og forbiner de 2 computere med. Når dette er gjort skal du sætte netværket op ved at vælge egenskaber på netværket og egenskaber på forbindelsen - finde den der heder TCP/IP og egenskaber på den. Her skriver du 10.0.0.x i IP (x=1 for den ene og 2 for den anden computer) og 255.255.255.0 som subnet-maske - så skulle det fungere.


    Du skal nu bare huske at ændre IP tilbage til tildel automatisk når i er færdige - ellers vil dit net ikke virke.


    /ask