Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 14. juli 2007, 15:27

Holla.

Har besluttet at købe en ny skærm, min nuværende Philips 201B 21" CTR skærm er ved at være noget træt, men den er også 10-12år gammel...

Har kigget på 22" skærme, men så hellere give lidt mere for en 24" med større opløsning, og så må den jo også gerne være lidt større en den jeg har nu ;)

Dell har deres på tilbud til 5.728kr (normal 7.625kr)
http://accessories.euro.dell.com/sna/pro…kdhs1&sku=59197

Og så har Samsung en til 4.200kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385951
*Edit* http://www.samsung.com/dk/products/monit…=Specifications

Hvad er forskellen, jeg kan ikke rigtig finde dem, selvom det er en ret stor prisforskel, hvis man ser på normal prisen?

Eller er der en 3. skærm som er bedre?

Skærmen skal primært bruges til spil, alm. desktop brug og til at se film på.

På forhånd tak.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (14.07.2007, 15:33)

2

lørdag, 14. juli 2007, 15:45

http://www.overclockers.co.uk/showproduc…tid=510&subcat=

Hvis du ik har noget imod og købe i England sparer du små 1000 kr ( Dog uden fragt ) og så den ikke engang på tilbud. Overclockers.co.uk kører ofte nogle fine tilbud på Dell skærme så måske værd og holde lidt øje med.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (14.07.2007, 15:47)

3

lørdag, 14. juli 2007, 16:16

Rigtig godt tilfreds med min Dell skærm, dog skal man ikke kigge videre på specifikationerne da de alle måler dem forskelligt etc.

Der er jo selvfølgelig nogle ting som de er tvunget til at lave ens...

4

lørdag, 14. juli 2007, 16:26

Citeret

Originally posted by Svan
Rigtig godt tilfreds med min Dell skærm, dog skal man ikke kigge videre på specifikationerne da de alle måler dem forskelligt etc.

Hvor langt kan man sidde fra side til side og se med, fx en film, uden at farver/kontrast bliver underlige ?

Godt nok er den samsung billigere, men kan bedre lide dells design. 4900 incl porto fra oc.uk er også ok billigt

5

lørdag, 14. juli 2007, 16:28

Citeret

Originally posted by noxon

Citeret

Hvor langt kan man sidde fra side til side og se med, fx en film, uden at farver/kontrast bliver underlige ?

Godt nok er den samsung billigere, men kan bedre lide dells design. 4900 incl porto fra oc.uk er også ok billigt

Jeg har ikke oplevet nogle problemer... billedet bliver da lidt ringere man jeg syntes umiddelbart ikke det er noget jeg lægger mærke til og jeg syntes jeg skal langt ud...

6

søndag, 15. juli 2007, 00:09

Citeret

Citeret

den samsung skærm er baseret på TN panel så den har ikke lige så gode betragtningsvinkler som dell skærmens S-PVA panel. jeg ville betale det ekstra for at få dell skærmen da jeg mener den er langt bedre. TN panelet er IMO ikke optimalt til så store skærme. derimod er S-PVA panelet som forøvrigt er udviklet af samsung selv langt bedre, specielt til større skærme.

embedded systems enthusiast

7

søndag, 15. juli 2007, 03:16

Citeret

Originally posted by EdgarBaba

Citeret

Citeret

den samsung skærm er baseret på TN panel så den har ikke lige så gode betragtningsvinkler som dell skærmens S-PVA panel. jeg ville betale det ekstra for at få dell skærmen da jeg mener den er langt bedre. TN panelet er IMO ikke optimalt til så store skærme. derimod er S-PVA panelet som forøvrigt er udviklet af samsung selv langt bedre, specielt til større skærme.

Lige præcis ;) Bedre kan det vidst ikke siges.

Hvad angår afstand.. Jeg sidder 35 cm fra min, og spil, film osv. er intet problem. Jeg ser normalt film i HD eller Full HD.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.