Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 14. juli 2007, 10:52

Er det bare mig, eller er producenterne bare ikke "oppe på beat´et" hvad udvikling af software til Vista angår.
Leder efter en ekstern harddisk/Boks, hvor den medfølgende software fungerer med Vista.
Har set mig en smule lun på en Netgear SC001 med mulighed for to diske i RAID - Softwaren er til XP og 2000 :$
Nogen forslag, indenfor rimelighedens grænser hvad pris angår??
Alternativt noget software der kan "styre" disken(e).
Kører med det system i min sig på en Cybercity 20/1Mbps linje med trådløs router.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

2

lørdag, 14. juli 2007, 11:17

Hvad er det for noget software du skal bruge på diskene?

De fleste skriver XP/2000 fordi det er lavet til disse systemer og de ikke har gennemtestet på vista - ofte virker det fint alligevel.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

lørdag, 14. juli 2007, 12:10

Citeret

Originally posted by jacobask
Hvad er det for noget software du skal bruge på diskene?

De fleste skriver XP/2000 fordi det er lavet til disse systemer og de ikke har gennemtestet på vista - ofte virker det fint alligevel.

/ask

Software så den eksterne disk fremstår som lokal disk i Denne Computer/Computer.
Brændte varm på WD My Book World Edition, og har prøvet softwaren under Vista - no go.
I øvrigt overvejer jeg at skifte til 64-bit og 4GB RAM. Ved ikke om det har noget at sige.

4

søndag, 15. juli 2007, 11:12

Nu ved jeg ikke om det er NAS du kigger efter eller bare en simpel HDD boks med RJ45 i bagenden.

NAS er ikke supporteres som udgangspunkt i Vista!
-udover det så er de software systemer man skal bruge til at konfigurer NAS'en med 1. gang ikke skrevet til Vista endnu.

Dette opdagede jeg da jeg skulle sætte mit arbejdes nye WD World Edition NAS op hjemmefra, det kunne jeg ikke fordi MioNet softwaren (som mange andre NAS også bruger) ikke er understøttet i Vista.
-til gengæld kan jeg godt få adgang til NAS'en når bare den er konfigureret fra en XP PC :crazyeyes:

Jeg har ikke prøvet at lege endnu med at tilføje den som et netværksdrev her i min Vista, for for at kunne det skal man lige ind og tweake lidt: http://www.tweakvista.com/article39001.aspx

EDIT: alm. HDD bokse med et RJ45 stik i bagenden er dog derimod en anden sag, sæt den til din router og den skulle være en snild sag at få adgang til i Vista

Intel i5 6500 :: 2x8GB Corsair Dominator Platinium DDR4-2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 1 TB Toshiba Sata3 ::
Corsair MP500 NVMe SSD OS-drive :: Zotac GTX1070 AMP Extreme! :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU :: Lian-Li PC-V33 :: AOC 2460 144Hz :: Asus ROG Gladius :: CM QuickFire Rapid-i

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (15.07.2007, 11:13)

5

søndag, 15. juli 2007, 11:51

Citeret

Originally posted by dB1
Nu ved jeg ikke om det er NAS du kigger efter eller bare en simpel HDD boks med RJ45 i bagenden.

NAS er ikke supporteres som udgangspunkt i Vista!
-udover det så er de software systemer man skal bruge til at konfigurer NAS'en med 1. gang ikke skrevet til Vista endnu.

Dette opdagede jeg da jeg skulle sætte mit arbejdes nye WD World Edition NAS op hjemmefra, det kunne jeg ikke fordi MioNet softwaren (som mange andre NAS også bruger) ikke er understøttet i Vista.
-til gengæld kan jeg godt få adgang til NAS'en når bare den er konfigureret fra en XP PC :crazyeyes:

Jeg har ikke prøvet at lege endnu med at tilføje den som et netværksdrev her i min Vista, for for at kunne det skal man lige ind og tweake lidt: http://www.tweakvista.com/article39001.aspx

EDIT: alm. HDD bokse med et RJ45 stik i bagenden er dog derimod en anden sag, sæt den til din router og den skulle være en snild sag at få adgang til i Vista

Det er denne her jeg har luret lidt på - evt. med et par 250/500GB diske i:
http://midtdata.dk/asp/index.asp?varernr…k&mainfunc=link

Jeg har også kigget på en WD, men præcis Mionet´s manglende understøttelse har afholdt mig fra sådan en.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg sætter den op fra min XP maskine kan jeg sagtens bruge den fra Vista maskinen?

Kigger lige på det link, og takker for hjælpen.

6

søndag, 15. juli 2007, 12:15

Til andre med Vista Home Premium DK.
Secpol.msc findes vidst kun i Business og Ultimate. Fandt et tip på danske...
http://hjem.get2net.dk/3t/3tsite/06_wind…_vistatips.html

7

søndag, 15. juli 2007, 12:35

Citeret

Originally posted by Maverick

Jeg har også kigget på en WD, men præcis Mionet´s manglende understøttelse har afholdt mig fra sådan en.

Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg sætter den op fra min XP maskine kan jeg sagtens bruge den fra Vista maskinen?

Den boks du har der tror jeg ikke virker, den har sten sikkert også noget software til at sætte RAID op på den som ikke er supporteret i Vista.
-så der er dealen nok den samme, at den skal konfigureres fra XP og først bagefter kan bruges i Vista.

Ja, jeg har som sagt sat en WD World Edition op fra en af mine XP computere på jobbet, men kan sagtens tilgå den gennem det der hedder MioNet Web når jeg sidder her på min private Vista maskine.
-som sagt har jeg ikke leget med at tilføje den som et drev i denne computer endnu, men det skulle være muligt når man har lavet det lille hack.

Intel i5 6500 :: 2x8GB Corsair Dominator Platinium DDR4-2400 :: 1x Intel520 240GB SSD + 1 TB Toshiba Sata3 ::
Corsair MP500 NVMe SSD OS-drive :: Zotac GTX1070 AMP Extreme! :: EVGA SuperNova 750 G2 PSU :: Lian-Li PC-V33 :: AOC 2460 144Hz :: Asus ROG Gladius :: CM QuickFire Rapid-i

8

søndag, 15. juli 2007, 17:22

Citeret

Originally posted by dB1

Citeret

Originally posted by Maverick

Den boks du har der tror jeg ikke virker, den har sten sikkert også noget software til at sætte RAID op på den som ikke er supporteret i Vista.
-så der er dealen nok den samme, at den skal konfigureres fra XP og først bagefter kan bruges i Vista.

Ja, jeg har som sagt sat en WD World Edition op fra en af mine XP computere på jobbet, men kan sagtens tilgå den gennem det der hedder MioNet Web når jeg sidder her på min private Vista maskine.
-som sagt har jeg ikke leget med at tilføje den som et drev i denne computer endnu, men det skulle være muligt når man har lavet det lille hack.

Det er ikke noget problem for mig, at konfigurere den fra fra min XP maskine.
Gider du melde tilbage når og hvis du kan få den WD til at fremstå som netværksdisk i denn computer/computer? Evt. PM - takker igen.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.