1

lørdag, 14. juli 2007, 09:09

hej. kan jeg godt skifte min router? jeg har en eller anden zyxel som jeg fik fra cybercity. men nu vil jeg gerne have trådløst internet.
jeg har tilfældigvis en hawking trådløs router liggende. kan jeg bare sætte den i, istedet for zyxel routeren? altså sætte hawkingen i intenet stikket i væggen? eller skal man installere den først?

jeg aner nada om stort set alt hvad der har med internet at gøre. håber nogen vil hjælpe :)

2

lørdag, 14. juli 2007, 11:19

Den du har fra cybercity er højest sandsynligt et modem (evt med indbygget router). Hvis du vil have trådløst ville jeg købe en linksys WRT54GL og smide den i enden af din zyxel boks.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

lørdag, 14. juli 2007, 13:30

For at du kan sætte en anden router med indbygget modem eller bare et modem og så med en linksys WRT54GL router (som jeg ville anbefale) på så skal du have nogle ting fra cc

Din IP Adresse (ud til omverdenen, Ikke en 192.168.1.x adresse)
Netmaske
IP til Gateway
IP til DNS servere

Men om de vil udlevere de oplysninger til dig er så en anden sag, men prøv at snakke med cybercity om det.

4

lørdag, 14. juli 2007, 23:56

Citeret

Originally posted by snow
For at du kan sætte en anden router med indbygget modem eller bare et modem og så med en linksys WRT54GL router (som jeg ville anbefale) på så skal du have nogle ting fra cc

Din IP Adresse (ud til omverdenen, Ikke en 192.168.1.x adresse)
Netmaske
IP til Gateway
IP til DNS servere

Men om de vil udlevere de oplysninger til dig er så en anden sag, men prøv at snakke med cybercity om det.

det er da lige meget. som jacobask siger kan han bare smide den på efter modemet. efter modemet kan han smide alle de trådløse routere på han lyster.

embedded systems enthusiast

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.