2ms respons eller 5ms respons

  • Hej alle,


    Jeg har kigget på en ny 22" skærm, men er kommet i tvivl om hvormeget det betyder om den har 2ms eller 5ms responstid!?!?!?
    Jeg skal bruge den til spil og film - vil 5ms resultere i skygger/delay/hvad det nu ellers hedder? eller kan man ikke se forskel på 2 og 5ms?


    Spec. på den pågældende skærm:
    Fujitsu Siemens 22" widescreen
    Lysstyrke: 300 cd/m2
    Kontrast: 1000:1
    Responstid: 5ms
    Max opløsning: 1680 x 1050 dpi
    Pris: 1699,-


    Håber nogen kan hjælpe...


    Mvh Jonas

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    nu skal du jo ikke købe bare fordi det er på tilbud :)


    jeg syntes ikke widescreen er fedt i spil og 20" 1600x1200 er det beste valg


    1600 x 1200 er så hverken 16:9 eller 16:10, men 4:3 = lort.


    Widescreen er topdollar til alt.


    Og nej du kan ikke se forskel på 2-5 ms alligevel. Min skærm kører da 16 ms, så 16 ms og nedefter er topdollar. Dog er mit panel S-IPS så vidt jeg ved, så det er lidt noget andet (dvs. intet slør/ghosting).

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    nu skal du jo ikke købe bare fordi det er på tilbud :)


    jeg syntes ikke widescreen er fedt i spil og 20" 1600x1200 er det beste valg


    Langt fra 20" 1600x1200 er det bedste, det er ens egen mening, men tager man spillene seriøst spiller man på CRT 17" og oftest i 640x480 når vi snakker CS og helst med 100Hz...


    Jeg har 24" fordi det er lækkert at spille og arbejde på og ville til værd en tid vælge Widescreen fremfor 4:3


    Derudover så kan man ikke bruge ms til noget som helst...


  • er S-IPS' ikke også "Black - White" hvor andre panelers ms for det meste bliver oplyst i "Gray - Gray", jeg har set en lcd skærm inde på siemens side hvor de skrev både "Black - White" og "Gray - Gray", i "Gray - Gray" var den omkring de 6ms men i "Black - White" var den 20ms, så den var rigtig 20ms, da "Gray - Gray" er noget sådan halv fusket noget.

  • Alle specifikationer på skærme er noget halv fusket noget så som kontrast ms etc. da de måler dem forskelligt, man kan kun sammenligne en Samsung skærm med en anden Samsung skærm fx...


    Derudover så er der andre ting der spiller ind, prøv at kigge på flatpanels.dk...

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    er S-IPS' ikke også "Black - White" hvor andre panelers ms for det meste bliver oplyst i "Gray - Gray", jeg har set en lcd skærm inde på siemens side hvor de skrev både "Black - White" og "Gray - Gray", i "Gray - Gray" var den omkring de 6ms men i "Black - White" var den 20ms, så den var rigtig 20ms, da "Gray - Gray" er noget sådan halv fusket noget.


    jo, de måles i Black - White, i hvert fald hos Dell..


    Men jo selvfølgelig er det fusk. Det er mest af alt salgstrick, lige så vel som den højglans behandling panelerne får..!

  • Hejsa


    vil ikke tro du kan se foreskel på 2 eller 5 ms men ville personligt heller ikke købe WS det ser dosk ud medmindre man skal se film men det er jo bare min mening.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Jeg synes ikke du skal tage widescreen, da der er en del spil som ikke understøtter det, og så ser det altså ikke for kønt ud... derudover synes JEG at 22" er STORT, da det er virkelig langt... spiller selv på en alm. 4:3 19" fladskærm med 4MS som jeg synes er virkelig fed. Min ven har en billig halvgammel fladskærm med 16MS, og det ser også rigtig pænt ud i fx Counter strike: source.
    Men det er op til dig selv, de spil der understøtter widescreen er det okay at spille på... en ting du blot skal være opmærksom på er, at det kræver en god computer og særligt et godt grafikkort (gerne med mange ram) at kunne køre de høje opløsninger.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • Widescreen FTW! :-)


    Hvis spil ikke understøtter Widescreen så er der lavet en side der hedder http://www.widescreengamingforum.com som har løsninger til mange kendte og populære spil.


    Dog er der efterhånden heldigvis flere og flere nye spil der understøtter det, og jeg tror alle nye gør om et halvt år max!


    Jeg har ihvertfald ikke fortrudt et sekund at jeg sidder med en widescreen!

  • Konklusion: Tag widescreen hvis du kan lide det, ellers tag en almindelig...
    Hvis du synes det kan være ligegodt, så tag det billigeste, eller det du bedst kan lide. Om det er 2ms eller 5ms kan du ikke mærke...

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk