1

fredag, 13. juli 2007, 14:44

Hi

Har har lige modtaget en ny WD 500gb sata hdd som skal bruge til data. I forvejen havde jeg 2 x WS 250 gb som kører raid og bruges til OS/boot
På mit bundkort (Asus p2k deluxe) er der plads til 6 sata diske. 4 af stikkene er røde/master, de 2 sidste er sorte/slave. Mine raid diske er selvfølgelig sat til de røde, og har sat den nye 500gb til en af de sorte.
Men der sker intet når jeg sætter den nye i. Kan ikke se den nogen steder. I BIOS er både de sorte og de røde sat til. De røde som raid, og de sorte som ide.

Hvorfor virker det ikke? Skal jeg installere windows forfra, eller hvordan løser jeg det?

2

fredag, 13. juli 2007, 17:49

Sat til IDE siger du (?).
Det er jo den gamle standard med de brede kabler.

Kan man ikke sætte dem til SATA?

3

fredag, 13. juli 2007, 17:53

sata køre da ikke med master/slave var ?

4

fredag, 13. juli 2007, 17:58

Citeret

Originally posted by Humpeligimp
Sat til IDE siger du (?).
Det er jo den gamle standard med de brede kabler.

Kan man ikke sætte dem til SATA?

på Asus bundkort og måske flere kan man godt sætte Sata diske til at emulere IDE, så man kan installe Windows uden at skulle installe drivere og hvis man har kompatibilitets problemer med hdd, controller og OS.

5

lørdag, 14. juli 2007, 00:17

Hvis jeg ikke skal køre ide med den, hvad skal jeg så? at køre raid med den giver jo ingen mening..

6

lørdag, 14. juli 2007, 00:25

lille fejl, man kan vælge den som IDE og der i så vælge Compatible og Enhanced, eller du kan køre i RAID eller AHCI mode.
Hvis du vil køre i AHCI mode så skal Intels Matrix drivere installeres

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Cyclups" (14.07.2007, 00:31)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.