PCI-E x16 / x8

  • Hej Tweakere.


    Jeg har netop opdaget at mit GFX kort kun kører med x8, og det er selvom, selve min shuttle skulle kunne kører x16, og at mit GFX kort kører x16, ifølge hjemmesiderne..
    Men så da man checker nVidia Desktop Manager, så fortæller den én at man KUN kører med x8.. forvirrende og skuffende.. er der noget jeg kan have overset.. vil meget gerne have det ordnet ?!


    EDIT : skal lige siges at jeg IKKE kører med SLI



    Hilsen den Desperate

    Processor : Core i7 920
    Mainboard : EVGA X58 3x SLI
    Memory : 12 GB Corsair XMS3 (6 x 2GB)
    Graphics : XFX GTX 285
    Monitor : Samsung 2233RZ
    Storage : 74GB Raptor, 1TB Samsung Spinpoint

    Rettet en gang, sidst af sandahL.ito ().

  • har du tjekket om dit bundkort kan køre med sli 16x og ikk 8x


    for ved at mit p6n sli plantinum kun køre med 8x når man køre med sli


    der skulle vis også være et lille skilt på nummer 2 pci-e port hvor der står om det kan køre med 16x eller 8x

  • Jeg skal jo som sagt kun køre med et kort, men jeg ville da gå ud fra det bare som standard fra starten ville stå til x16, som jeg nu gerne vil have det.. !? :S

    Processor : Core i7 920
    Mainboard : EVGA X58 3x SLI
    Memory : 12 GB Corsair XMS3 (6 x 2GB)
    Graphics : XFX GTX 285
    Monitor : Samsung 2233RZ
    Storage : 74GB Raptor, 1TB Samsung Spinpoint

  • Er ikke så kendt med nForce 4 chippen.. Men den burde da køre x16 når du kun har dét ene kort. Har du prøvet begge porte (er der overhovedet 2 x PCI Express porte), evt. at hente de seneste drivers?

  • Quote

    Originally posted by nefoy
    Vi har hentet de nyeste drivere fra nVdia. Der er 2 porte så han kan køre SLI men har kun 1 kort, så derfor burde han køre x16


    Har han prøvet begge porte?

  • Sider lige nu inde i bios og kan bare ikke find enoget.. hvor der står noget andet end SLI. Ders tpr ikke nogen steder noget med x8/x16


    Det er en award BIOS, Noget bestemt sted det skal være?

  • Quote

    Originally posted by nefoy
    Sider lige nu inde i bios og kan bare ikke find enoget.. hvor der står noget andet end SLI. Ders tpr ikke nogen steder noget med x8/x16


    Det er en award BIOS, Noget bestemt sted det skal være?


    Shuttle får dem jo special lavet.. Så ved det ikke.. Tror ikke at der er særlig meget at gøre.


    Nedsætter det ydelsen da, siden det er sådan et stort problem?


    Tror ærlig talt ikke det betyder noget som helst.


    Tjekket på NVIDIA's hjemmeside, om der står noget brugbart der?


    nForce 4 SLI kan jo kun køre med 2 PCI Express x8 lanes samlet. Hvor nForce 4 SLI X32 kan køre med 2 PCI Express x16 lanes.