Zepto Znote 3215W med XP?

  • Jeg tænker på at købe en Zepto Znote 3215W her i sommerferien. Jeg syntes dog det er ærgerligt vi (tilsyneladende) skal tvinges til at operere denne maskine med Windows Vista. Det står der hvertfald på Zepto's hjemmeside: OBS: Denne model understøtter ikke Windows XP.
    Vista er efter min mening en bunke crap, så jeg syntes det er lidt ærgerligt.


    Derfor skrev jeg en mail til Zepto i går, og spurgte hvorvidt det bare vare nogle enkelte komponenter der ikke fandtes XP-drivers til. Og fik bare svaret; at hele bærbaren ikke kunne bruges sammen med XP.
    Det svar kan jeg selvfølgelig ikke bruge til noget, og slet ikke når jeg finder dette indlæg på Tweak:


    Hmm.. Har modtaget en 3215W og en 3415W - og de kører begge Windows XP Tongue .. - og det er vel og mærke preinstalleret fra Zeptos side!


    Hvad bilder Zepto sig ind X(


    Nu vil jeg gerne vide! Virker denne laptop uofficielt med Windows XP? Ser jo sådan ud?


    Kom gerne med kommentarer til det, hvis i ved eller har hørt noget om det her.


    PS. 3415 og 3414 har samme "problem"...




    :pokey:

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    du kan kigge i denne tråd
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=86012&sid=
    og ps. velkommen til Tweak.dk :)



    Den har jeg set, men tak alligevel!


    Har skrevet en mail til Dare_Devil (ejer denne notebook), om han ikk lige gider smide en kommentar.


    For jeg vil sku ikke fedtes af med Vista :boxed:



    PS. Tak for velkomsten ;)

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Så er jeg her ;)..


    Ja, jeg kan bekræfte, at Znote 3215W kan køre med XP, jeg skal ikke kunne sige, hvorfor Zepto angiver noget andet..
    Alt fungerer, alle dioder lyser, genvejknapperne virker og der er ingen umiddelbare problem eller irritationsmomenter, men hvor vidt de drivere, der ligger på maskinen (mit maskine er et PR-Release) er released, skal jeg ikke kunne sige..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Se det er et svar jeg kan bruge til noget :D


    De drivers der er på maskinen, har du også dem som setup-filer?
    Og hvis du kigger under enhedshåndtering, er alle enheder så installeret korrekt?


    EDIT: Står du beskæftiger dig med LaptopWorld... er du reviewer på LaptopWorld.dk? I så fald ville et review af 3215 da blive modtaget med glæde :)

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

    Rettet en gang, sidst af gummiand ().

  • Quote

    Originally posted by gummiand
    Se det er et svar jeg kan bruge til noget :D


    De drivers der er på maskinen, har du også dem som setup-filer?
    Og hvis du kigger under enhedshåndtering, er alle enheder så installeret korrekt?


    EDIT: Står du beskæftiger dig med LaptopWorld... er du reviewer på LaptopWorld.dk? I så fald ville et review af 3215 da blive modtaget med glæde :)


    Der er pt 4 Znotes inde til test ;)

  • Quote

    Originally posted by gummiand
    Se det er et svar jeg kan bruge til noget :D


    De drivers der er på maskinen, har du også dem som setup-filer?
    Og hvis du kigger under enhedshåndtering, er alle enheder så installeret korrekt?


    EDIT: Står du beskæftiger dig med LaptopWorld... er du reviewer på LaptopWorld.dk? I så fald ville et review af 3215 da blive modtaget med glæde :)


    Præcis ;D.. Og det er på vej :)


    Jeg kan formentlig godt få fat i driverne fra maskinen, men så tror jeg ikke, at jeg bliver særlig populær hos Zepto :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Min far har købt en 3215W og på cd'en er der drivere til både XP og Vista. Men der er flere af XP driverene der ikke virker, bla. touchpad og noget der hedder WVA.


    Er derfor også interesseret i drivere til XP!

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Min far har købt en 3215W og på cd'en er der drivere til både XP og Vista. Men der er flere af XP driverene der ikke virker, bla. touchpad og noget der hedder WVA.


    Er derfor også interesseret i drivere til XP!


    WVA:
    Kan det tænkes at det her WVA noget har et eller andet at gøre med skærmen?
    Når man søger på google efter "zepto WVA", er det noget der hele tiden står i forbindelse med skærmen (lige efter):
    http://www.google.dk/search?q=zepto+WVA



    Touchpad:
    I flg. LaptopWorld bygger modellen på et IFL90/91 barebone. Prøv evt. drivers fra IFL90/91 og meld tilbage om det virker:
    http://www.bizcom-us.com/suppo…versDownloadPage.htm#FL90
    Direkte: http://www.bizcom-us.com/suppo…04.Touchpad/V5.0.3.13.zip




    Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Præcis ;D.. Og det er på vej :)


    Klasse! Det vil jeg vente spændt på ;)


    Måske kan du snakke med Zepto om XP-understøttelse og skrive et eventuelt resultat af dette i review'et?




    Quote

    Originally posted by bublegum
    Der er pt 4 Znotes inde til test ;)


    Kan du fortælle noget om hvilke modeller og hvornår der udkommer reviews? :)

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

    Rettet 4 gange, sidst af gummiand ().

  • Quote

    Originally posted by gummiand


    Kan du fortælle noget om hvilke modeller og hvornår der udkommer reviews? :)


    Ja, jeg har dem alle 4 ;)..


    - Znote 6224W, 6024W, 3415W & 3215W..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Ja altså WVA er noget som aktiverer at man kan bruge knapperne ved skærmen, som hhv. laver om på lysstyre og lyd equalizer. Først virkede den men så efter noget windows update (tror jeg?) giver den runtime error og noget med C++.


    tak for den med touchpad, prøver lige når jeg kan.

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Ja, jeg har dem alle 4 ;)..


    - Znote 6224W, 6024W, 3415W & 3215W..


    De lyder da bare skønherligt! Går der en uge, to uger, eller hvad er tidshorisonten? :)





    sancheZ - ja hvis du lige gider teste, ville det bare være über nice ;)

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Jeg kan højst få 10kb/s på den side så det tager 100 år og en ostemad.. Det må lige vente lidt.


    Er der forresten nogen der kan hjælpe mig med det her? Det virkede før nogen windows updates tror jeg.. Er det fordi det en en Vista application?


    edit: arrhh vent tror jeg har fundet en XP version


    HER ER ET BRUGBART LINK: intel


  • Håber jeg får den færdig inden jeg skal til italien på onsdag.. Sker det ikke, er der lange udsigter ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • WOW Audio/Video skulle iflg. Compal være kompatibel med WinXP, hvor imod Smart Tracing og Smart Meeting kun er Vista applikationer. Se min vedhæftning.


    XP driverne til WOW, skulle være dem der er at finde på Bizcom's side.


    ... men prøv at geninstallér WOW

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

    Rettet en gang, sidst af gummiand ().

  • Quote

    Originally posted by gummiand
    WOW Audio/Video skulle iflg. Compal være kompatibel med WinXP, hvor imod Smart Tracing og Smart Meeting kun er Vista applikationer. Se min vedhæftning.


    XP driverne til WOW, skulle være dem der er at finde på Bizcom's side.


    ... men prøv at geninstallér WOW


    Hvis du gider downloade for mig må du meget gerne, for det er virkelig dårlig hastighed.

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Hvis du gider downloade for mig må du meget gerne, for det er virkelig dårlig hastighed.


    Ja, hastigheden er virkelig ringe.


    WOW Video Audio

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Jeg har installeret driveren til touchpad herfra: http://downloadcenter.intel.co…=eng&strOSs=All&submit=Go!


    Og den virker! Undskyld for det sene svar, jeg har været væk i et stykke tid.


    Det går nok, jeg har tid nok her i ferien :)


    Lyder da super-duper. Så den kører altså ret godt med XP nu?

    Antec P182, Gigabyte EX58-UD4P, Intel Core i7-920, OCZ 3x2GB DDR3 Platinum 1600mhz RAM, XFX ATI Radeon HD5870, Corsair HX620 og 4TB Samsung SpinPoint

  • Zepto's 3215 og 3415 samt 3214 og 3215 sælges ikke med XP endnu, fordi Zepto's leverandør ikke har udviklet drivere til rettidig release. Visse drivere virker, men indtil alt virker uden undtagelse, kan Zepto selvfølgelig ikke sælge systemet med XP.


    //DeLi