Hvad bundkort til 939?

  • Hej, jeg ville lige høre hvad i ville anbefalde her ude af bundkort til socket 939?


    Jeg har lige PT et A8N32-SLI Deluxe og det vil jeg ikke eje, det er det største gang lort jeg har haft i lang tid (min mening) så derfor vil jeg kigge efter nyt i prisklassen 900kr max


    Min Krav:
    4 x SATA 2
    4 x USB 2.0
    Skal kunne tvinges til at køre DDR500 min 2GB
    Skal have Passiv Køling
    2 x PCI-E


    På Forhånd Tak

  • det ved jeg ikke helt, det er bare så irrterende fordi det her bundkort har egentlig alt hvad jeg har behov for. Men det er mega langsomt ude i bios og jeg kan ikke boote op på memtest. Plus den crasher næsten hele tiden, og det er kun efter jeg har fået det her skod bundkort... :(

  • Quote

    Originally posted by HaZe
    det ved jeg ikke helt, det er bare så irrterende fordi det her bundkort har egentlig alt hvad jeg har behov for. Men det er mega langsomt ude i bios og jeg kan ikke boote op på memtest. Plus den crasher næsten hele tiden, og det er kun efter jeg har fået det her skod bundkort... :(


    Er det fordi du overclocker at den crasher? eller er det bare når den køre normalt også?
    jeg har næsten lige lavet en tråd hvor jeg spurgte om det kunne betale sig at købe det som dit.
    Men da ikke hvis det køre så dårligt som du siger.


    Edit: Glemte at sige at mit har kørt stabilt siden jeg købte det for nok 1 års tid siden.
    men det jo så en mindre model end det du har, Så det jo nok ikke noget du ville kigge efter

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().


  • Jeg har ikke overclocket noget somhelst og jeg er så pissed, for der er bare ingenting der virker som det skal på det her mobo..

  • måske kan det være fordi at du tvinger rammen til at køre DDR500, DDR500 dividere kom først med Venice coren og jeg havde rigtig mange problemer med den med min 3700+, måske skkulle du prøve at køre DDR400 og det med memtest+, går den ned eller hvad ?
    og hvis du ikke bruger Cool'n'Quiet så kan du jo bare OC'e den til 250x10

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    måske kan det være fordi at du tvinger rammen til at køre DDR500, DDR500 dividere kom først med Venice coren og jeg havde rigtig mange problemer med den med min 3700+, måske skkulle du prøve at køre DDR400 og det med memtest+, går den ned eller hvad ?
    og hvis du ikke bruger Cool'n'Quiet så kan du jo bare OC'e den til 250x10


    Computeren går bare ned inde i windows, jeg kan slet ikke køre Memtest86+ den vil ikke gå ind i programmet når jeg booter på disken..


    Jeg har prøvet både DDR400 og DDR500 settings og det hjælper ikke noget..


    Og det skal lige siges at jeg har haft bundkortet byttet til et nyt et, så det er nr 2 jeg har her som gør det samme..

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    det lyder som er ram problem, har du prøvet den nyest Memtest+ ?
    og har du prøvet med andre ramblokke ?


    Før jeg sendte mit A8N-SLI til ombytning havde jeg lige lavet en 2½ times test med memtest86+ og der var ikke noget...

  • Sjovt som Asus A8N32-SLI Deluxe ikke er nævnt endnu..


    Passivt, og efter sigende det bedste S939 SLI bundkort til dato..


    Og det er jo halv-billigt nu til dags (:


    Har selv erfaring med en FX-60 og 2x 7800GTX 512mb + 4x 1Gb Crucial Ballistix, og det kørte bare for fedt (:


  • nu er det jo et Asus A8N32-SLI Deluxe han har problemer med
    men jo til has brug vil jeg gi dig helt ret at Asus A8N32-SLI Deluxe er kendt for at være godt solidt stabilt bundkort


    det osse derfor jeg spurgte ok han havede den rigtige bios til has opty

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by HaZe
    Jeg tror bare jeg køber nyt, er dette noget værd?


    Intel Core 2 Duo E6600
    Corsair XMS Xtreme - 2GB - PC6400 - DDR2
    Asus nForce 680i SLI P5N32-E-SLI


    Bestemt! :9xo


    Men med mindre du skal køre SLi og ekstrem OC, så nap et Intel P35 baseret eller nForce 650i, i stedet. :) Det er bedre bang for the buck.

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Bestemt! :9xo


    Men med mindre du skal køre SLi og ekstrem OC, så nap et Intel P35 baseret eller nForce 650i, i stedet. :) Det er bedre bang for the buck.


    hvad fejler 680i'eren?