Antec kabinet valg !?

  • Hvilket Antec Kabinet ville i foretrække ?


    Antec Sonata III
    http://picture.edbindex.dk/ProductPictures/383537.jpg


    Nogen som ved om der er plads til den 120mm blæser ved harddiskene sammen med et GeForce 8800GTS?


    For hvis ikke jammen så må det blive:


    Antec Performance One P160
    http://www.tweakup.dk/article/281/dk/


    Dette bliver dog hurtigt en dyre løsning eftersom selve kabinettet er dyre samt jeg med garanti skal finde en anden PSU, hvorimod jeg med Sonate III måske ville kunne klare mig.



    [Blocked Image: http://picture.edbindex.dk/ProductPictures/197702.jpgVS [Blocked Image: http://picture.edbindex.dk/ProductPictures/383537.jpg]


    - Største forskel må siges at være fronten. "Sonate" Er langt pænere, men "Performance" er meget mere funktionel i kræft af at man slipper for en låge når man skal tænde og rode med sine Drev.


    - "Performance" Interior. 120mm Blæseren er helt i front og ikke som i Sonate først efter HDs hvilket giver bedre luft til disse. Bundkortspladen er udtagelig her, hvilket da er nice nok.


    - Sonate har dog også sine fordele. Idet 120mm blæseren er pladseret efter harddiskene giver den bedre luft til bl.a. Grafikkort "Hvis den altså kan være der". Langt mere stilren at have stående fremme og en anelse mindre når man skal til Lan osv :). Støvfilteret ser mere effektivt ud, men største fordel må siges at jeg vil kunne spare op til 1000kr hvis den medfølgende PSU er af ordentlig kvalitet.


    Nogen som har erfaringer med disse kabinetter eller bare har en Kommentar med på vejen ???


    ---

  • Jeg vil vælge Sonata'en.



    Jeg har samlet pc'er i begge kabinetter og sys at det p160 er lidt plastik agtig.


    Men ja hvis du går efter lys og rude så ska du jo nok vælge p160.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Jeg har lige bygget en sonata sammen her i tirsdags. Der er IKKE plads til en 120mm køler foran diskene. Eller jo det er der, men der er ingen fastgørings muligheder. Desuden skal fronten klikeks af for at komme der ind - og det er lidt svært idet venstre side er popnittet fast. Men ellers er det et rigtig fedt kabinet. Masser af støjabsorberende ting ..... bare en skam fedtede fingre bliver siddene!


    Edit: Strømforsyningen i sonata er udemærket. Det eneste kabinet jeg kunne finde med en atx 2.2 strømforsyning. Godt nok 'kun' med 2 pcie 6 ben strøm, men den har i det mindste 8ben p4 stik, så den kan tage alle cpu'er hvis bundkortet kan.



    ps. ved ik hvad stikkenes officielle navne er, men i ved hvad jeg mener.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

    Rettet en gang, sidst af neiro ().


  • Nej, det er ikke beregnet til at smide en 120mm helt i front.


    Men det er deriomod meningen på siden af Harddisk Holderen. Jeg er dog i tvivl om der er plads nok til både den og så et GeForce 8800GTS. "Tror dog lige det kan lade sig gøre, ud fra de mål jeg har set" men ville gerne have dette bekræftet :)


  • Jeg også mit umidelbare indtryk og nej jeg går ikke just efter lys og rude :)

  • Nå okay - så på indersiden af harddiskene? Da er det nu smartere som på tejmin 07 hvor diskenes varme luft trækkes ud af siden istedet. Anyway, jeg ved ikke hvor meget plads der er til en blæser hvis du har en 8800 i. Jeg monterede maskinen med et 8600gt og kan ikke mindes nogen former for plads problemer overhovedet. Knækkede dog den ene sata strøm fordi den blev stråt for meget da jeg skubbede en anden harddisk på plads og måske var lidt for voldelig.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by crunk-aint-dead
    Ville nok foretrække Antec Performance One P180B/EU, istedet for de 2!!! har hørt meget godt om P180..


    Bliver dog en anelse stort i forhold til mine behov.