Saml selv - kan det betale sig?

  • Hey alle...


    Jeg har tænkt mig at få mig en ny PC og vil gerne bygge den selv. Men kan det virkelig betale sig at gøre dette? Og hvis dette er tilfældet, er der så nogle der kan give mig en god side til at vælge delene? Jeg har kigget på edbpriser.dk og under computere fundet saml selv, der gives nogle links til fønikscomputer.dk, men er det saml selv eller er det bare specifikationerne til hvordan man gerne vil have at DE bygger den?


    På forhånd tak!

  • Imo er en af de bedste sider både mht. pris og service shg.dk. Der kan du konfigurere din pc som du ønsker og de samler og tester den for 450,- ekstra (hvis du føler dig utryg ved at samle selv). Og de er beliggende tæt ved Århus, som nok er en fordel ;-)


    [edit]
    Når man køber en løsdelt computer, er den som udgangspunkt altid samle selv.

  • Okay, det lyder godt :)
    Har dog hørt at shg.dk skulle være utilfredsstillende (mht. service og fejl). Hvad med fønix computer, der ligger også en i Århus, men regner dog med at bestille det hjem, så prisen bliver den samme uanset beliggenhed.

  • har bestillt for rigtig mange penge hos shg.dk og en af de butikker jeg aldrig har haft problemer med...


    Du skal ind under hardware og så finde de ting som du skal bruge når du samler selv... på edbpriser.dk altså :D

  • tror nok at de fleste faste bruger her inde fortrækker SHG frem for føniks computer


    der er jo støre chance for at høre noget dårligt om en foretning der har 500 order om dagen
    end en foretning der har 50 order om dagen

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • SHG ftw ja... og ang. topic, så kan det SAGTENS!!!! betale sig at samle selv.. den computer jeg har samlet selv for 14.000, ville nok rende i en 20 - 25k hvis man skulle købe den samlet fra et vilkårligt mærke.


    Antec P182
    XFX Nvidia 790i Ultra 3waySLI
    1000gb + 500gb Samsung hdd's
    Intel Core2Duo E8400 @ 3.8 Ghz
    Siberian Tiger II
    Corsair XMS3 DHX - 4gb DDR3 @1500 Mhz
    Asus GTX280

  • jeg vil sige somregl er det billigere at købe et system som er samlet når man kigger på edbpriser.dk men jeg vil så hellere samle selv så ved jeg os hvad der er i og så får jeg os det jeg gerne vil ha jo :D