Nyt grafikort og nye RAM

  • Hey.
    En af mine venner har spurgt mig om jeg ikke ville bestille et grafikkort, og nogle ram hjem til ham, da han gerne vil opgradere sin pc.
    Grafikortet skal være AGP, og rammene ddr(1).


    Har kigget på denne ram blok: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=81542


    Og så tænkte jeg lidt på at vente med gfx til hd2600pro(eller skal jeg vælge xt? bare fordi at pro kan fås i 512mb ram og er billigere :/ ) kommer i agp...


    Har i andre forslag til grafikkort eller ram?


    Ram skal max koste ca. 650kr. incl. fragt


    GFX skal max koste ca. 1100kr incl. fragt

  • Nu ved jeg ikke hvad 2600 modellerne kommer til at koste, men pt. er det bedste nok et 7600gt med dit budget.


    [edit] Dog kan du få et radeon 1950pro for en meget lille sjat mere. Så vælger du de ram, er der nok plads i budgettet til det ;)

  • Quote

    Originally posted by |KTS|
    Nu ved jeg ikke hvad 2600 modellerne kommer til at koste, men pt. er det bedste nok et 7600gt med dit budget.


    Fejl....

  • Quote

    Originally posted by |KTS|
    Nu ved jeg ikke hvad 2600 modellerne kommer til at koste, men pt. er det bedste nok et 7600gt med dit budget.


    [edit] Dog kan du få et radeon 1950pro for en meget lille sjat mere. Så vælger du de ram, er der nok plads i budgettet til det ;)


    Tror at det bliver HD2600pro 512mb gddr3 ram, da det koster ca. 850kr.
    Men hvad er forskellen på 2600pro og 2600xt? Andet end højere clocks på xt? For pro versionen kan du få 512mb ram, og så tænker jeg at ram vel spiller en støre rolle end clock hastighedder?
    Det skal siges at kortene primært bare skal bruges til lidt Call of Juarez, som jo kan pathces til dx10.

  • ram betyder ikke noget som helst for det kort....256mb er nok alt hvad du får brug for reelt....i meget høje opløsninger vil de ekstra ram give noget, men da kortet ikke just er gearet til de meget høje opløsninger er det reelt bare et salgstrick.....højere clocks betyder mere, men det kan du formodentligt selv sætte op på pro kortet.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ram betyder ikke noget som helst for det kort....256mb er nok alt hvad du får brug for reelt....i meget høje opløsninger vil de ekstra ram give noget, men da kortet ikke just er gearet til de meget høje opløsninger er det reelt bare et salgstrick.....højere clocks betyder mere, men det kan du formodentligt selv sætte op på pro kortet.....


    Så du vil mene at jeg han skulle købe HD2600XT 256mb ? som koster ca. 900kr. For han vil ikke overclocke...


    Andre som ved hvornår det kommer til AGP?

  • Så er HD2600XT kommet med 265mb gddr4 ram :clap:


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388286


    Tror i at han skal bruge de extra penge på det med gddr4 ram ? eller bare tage den normale version med gddr3 ram?


    Clocksne er også højere ved det med gddr3 ram...

  • [Retter lige mig selv] Der er agp udgaver på vej fra Sapphire og evt. også med GDDR4 ram, hvornår de kommer tør jeg ikke love, men de er på deres www så mon ikke at de er på vej, kan det ikke vente så led efter et Gecube X1950XT - har det selv, bruger masser af strøm og bliver varmt som bare - men sparker r..


    Ang. DDR ram, hvad er det lige han har siden at du vil opgradere med 1 stang ram? De fleste køre dual channel og hvis det er tilfældet skal han have 2x1Gb eller lign. Hvis han ikke køre dual channel på et bundkort der kan håndtere det, får han slet ikke det samme ud af de ekstra ram!!!

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet 3 gange, sidst af jesdals ().

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    [Retter lige mig selv] Der er agp udgaver på vej fra Sapphire og evt. også med GDDR4 ram, hvornår de kommer tør jeg ikke love, men de er på deres www så mon ikke at de er på vej, kan det ikke vente så led efter et Gecube X1950XT - har det selv, bruger masser af strøm og bliver varmt som bare - men sparker r..


    Ang. DDR ram, hvad er det lige han har siden at du vil opgradere med 1 stang ram? De fleste køre dual channel og hvis det er tilfældet skal han have 2x1Gb eller lign. Hvis han ikke køre dual channel på et bundkort der kan håndtere det, får han slet ikke det samme ud af de ekstra ram!!!


    Lige nu har han 512mb ram, men prøver at fortælle ham at han skal købe 2 af de 1gb stænger, og så køre dual channel med dem. Men så kan jeg vil lige så godt købe nogle højhastigheds ram?
    Og tak for oplysningen med at saphire kommer med 2600xt i agp og med gddr4 ram :)

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Hvis han ikke kan vente eller nøjes med et HD2600XT, så er det vildeste til AGP fortsat http://www.m-e.dk/shop/product…?id=GR%2DA%2FGC%2FX1950XT Har det selv og kan anbefales, men bliver mega varmt og kræver en kraftig PSU :D


    Jah okay, Men hvis det skal være et 1950 serien bliver det nok et Sapphire 1950pro 512mb til agp! koster omkring 1200kr!

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK


    Lige nu har han 512mb ram, men prøver at fortælle ham at han skal købe 2 af de 1gb stænger, og så køre dual channel med dem. Men så kan jeg vil lige så godt købe nogle højhastigheds ram?
    Og tak for oplysningen med at saphire kommer med 2600xt i agp og med gddr4 ram :)


    hvad mener han med højhastigheds ram ? ....medmindre han ocer så har han intet at bruge hurtigere ram til, da det ikke udnyttes på nogen måde....men er det ram med lidt strammere timings, kan man da godt give en smule ekstra for det.


    512mb på et 1950 pro...ligegyldigt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.