Billig men forholdsvis god PSU

  • Skal bruge en billig PSU der alligevel er at rimelig kvalitet.


    Den skal trække en clocket 3700+ et 7900GS en HDD, DVD og 1GB ram.


    CPU er clocket samme er 7900GS (se sig hvis det kan give nogen en ide om hvad de trækker i W)


    Kiggede på http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253892 som har ATX12V 2.2 dvs. bla. active PFC.


    Og regner da med at 380W skulle kunne gøre det selvom 450W er anbefalet til mit GFX.


    Hvad siger i?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Tror umiddelbart godt det kan lade sig gøre med den, Antec er jo ikke noget skidt!


    Du kan jo altid prøve og levere skidtet retur hvis det ikke går, eller den bliver så belastet at blæseren larmer amok! Det kan jo ikke gå mere galt end at det ikke kører og igen, så benytte dig at din 14 dages returret!


    Idag tror jeg også der er en tendens til at folk køber alt for kraftige psu´er til deres systemer som måske slet ikke er nødvendig! Tror ikke dit sys peaker ved 380 W på noget tidspunkt!


    Go for it! :9xo


  • det er så ikke helt korrekt..det kan sagtens gå så galt at skidtet bliver ødelagt og tager hdd og bundkort m.m. med sig i døden....ja risikoen er ikke særlig stor, men den er der...


    du kan ikke rigtig regne med total antal watt, da det er fordelt på forskellige linier...der hvor det er kritisk er om der er nok ampere på 12v linien, og der tror jeg en 380W psu måske får problemer.....jeg ville anbefale en antec earthwatts 500w psu ......det er ikke stedet jeg ville spare 300 kr.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der er også Corsair 520W og 620W som bliver anbefalet meget herinde kan ikke fortælle noget om den fra personlig erfaring, men der er da ingen der er kommet og banket os i hovedet herinde på tweak fordi de har fået en skod PSU som vi har anbefalet:D

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Der er også Corsair 520W og 620W som bliver anbefalet meget herinde kan ikke fortælle noget om den fra personlig erfaring, men der er da ingen der er kommet og banket os i hovedet herinde på tweak fordi de har fået en skod PSU som vi har anbefalet:D


    Kan du sige billig? en HX er IKKE billig.


    Har også kigget på Neo men den runder også 600kr så kan jeg lige så godt købe en HX520.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9