Logitech G5 vs. MX 518

  • Skal se på en ny mus til min bærbar, og valget står mellem G5 og MX 518 fra Logitech. G5 er med laser mens 518 er optisk. Laser giver højere dpi og må derfor være bedre?
    Et minus ved G5 er at den kun har en enkelt tommelfingerknap i stedet for to. Jeg hælder egentlig mest til 518, idet jeg synes at G5 virker som en lidt overtunet løsning med bling-bling vægtfordeling osv. mens 518 er mere simpel.


    Er der nogen der har prøvet begge mus og dermed har et bedre sammenligningsgrundlag?

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Rart nok at den er kommet med en ekstra tommelfingerknap, men det vil jeg ikke give 100 kr. ekstra for :) Jeg bruger alligevel kun den ene. Jeg har en MX500 nu. Jeg har teflontape under musen så man ikke slider musens pads op. Så slipper du for at ringe til Logitech hele tiden :D

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • de ekstra dpi kan du næppe mærke ....men du burde overveje microsofts HABU hvis du er gamer.....den mus er forrygende både mht teknik og form.....og jeg er selv tidl fan af mx518 ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by [FDB] FifaFrazer
    Rart nok at den er kommet med en ekstra tommelfingerknap, men det vil jeg ikke give 100 kr. ekstra for :) Jeg bruger alligevel kun den ene. Jeg har en MX500 nu. Jeg har teflontape under musen så man ikke slider musens pads op. Så slipper du for at ringe til Logitech hele tiden :D


    teflon tape ? hvor få man det eller har du link


    det var dig selv der nævnte "KUN" en tommel knap :$


    edit: ja habu eller G5

  • har masser af stykker teflon til at ligge fra da jeg gamede cs intensivt...men det er slet ikke nødvendigt hvis man fx bruger en microoptic killer musemåtte eller lign...og på det punkt er microsoft og razor bedre end logitech, for deres fødder glider bedre og holder længere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • ja ok men den er sq for grim og jo det er din skyld så prøv lige at finde en med lidt mindre kulør tak


    :boxing:




    edit. sys`sq at min steel dusk (måtte) virker som sandpapir

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    ja ok men den er sq for grim og jo det er din skyld så prøv lige at finde en med lidt mindre kulør tak


    :boxing:


    øh, nu ved jeg ikke om du tror jeg laver de musemåtter, men det gør jeg ikke....du spurgte om den killer, og du fik link til den...led selv efter andre elelr se i nogle af de topics der er om det på tweak.dk ...et ganske godt forum for folk der kigger efter hardware og råd......... :idea:

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har haft original G5, HABU og nu G5 "refresh"


    G5 med en knap er en hammergod mus...specielt på steelpad. "tilt wheel" er rigtig godt hvis de kodes så man har en fordel i spil med den. Fx. kikkert, hurtig reload osv.


    HABU er også en god mus, men formen passer bare ikke til min hånd....heller ikke selvom man kan skifte tommelknapperne så man har en anden distance til dem. Envidere har HABU et driverproblem. Ved ikke om det er løst nu, men hvis man vil leftleane i et ældre spil.....hvor man fx. bruger Q til det.....så kan man ikke bare sætte tommelknappen til Q og man leaner....der er nogle komplikationer. Men i "nyere" spil sætter man jo bare musen op i spillet.


    G5 "refresh" er akurat ligesom original G5....bare med en tommelknap mere. Dog synes jeg man har et mere fast greb om musen selvom man sveder hånden.


    Jeg ser ingen grund til at folk skal vælge mx518....den er altså oldtid nu. En G5 er markant bedre....specielt pga. "tilt wheel" Ekstra funktioner som med klar fordel kan udnyttes.


    Men igen....at vælge mus er meget individuelt. Naboen har det godt med 1 slags, mens du selv måske "føler" klart bedre med en anden slags.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    har masser af stykker teflon til at ligge fra da jeg gamede cs intensivt...men det er slet ikke nødvendigt hvis man fx bruger en microoptic killer musemåtte eller lign...og på det punkt er microsoft og razor bedre end logitech, for deres fødder glider bedre og holder længere.


    Vil også anbefale den. Som om den også bliver bedre med tiden. Teflon og lignende fuldstændig overflødigt.
    Bruger nu mx 518, men har lige modtaget en G5 Refresh (2 knapper).
    Den ligger hos en ven så jeg må vente til i morgen med at lege... :))

  • Habu og razor skal det i hvert fald ikke være. Synes de mus der kan bruges til både højre og venstre hånd ligger dårligt i hånden, og desuden er de lige lovligt grimme at se på efter min mening, hvilket selvfølgelig er en smagssag.
    Ved ikke hvor man kan købe teflontape til en ordentlig pris. Det jeg bruger har jeg vundet i bingo på IRC :)


    Ender nok med at jeg tager en G5 og en Qck musemåtte.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    hvilken musemåtte sig du ?


    Lige nu har jeg en Steelpad 4S, og vil købe en Steelpad Qck til min bærbar:
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117302


    Min bærbar kan alligevel ikke køre spil, og så er en stofmusemåtte fin. Har prøvet Qck-måtten på en netcafe og synes den er ganske god.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Jeg har hørt at G5 virker meget dårligt på nogle musemåtter som f.eks. Icemat. Er der nogen der har prøvet den på en Steelpad 4S? (den er lavet af metal) Kunne måske godt forestille mig at den på denne måtte også ville have problemer.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU