Er den pc fin?

  • Hey Tweakere!


    Jeg skulle gerne have fundet mig en ny com, som hovedsageligt skal bruges til skole, internet, Cs og nogle nye spil af en art, vil jeg skulle få lyst..


    Jeg har haft kig på denne her fra topdata:


    Pc


    Så jeg ville høre om den ikke skulle kunne dække mine behov fornuftigt?


    Skal jeg smide 4 gb ram i, istedet for 2 gb? Det kan gøres for 799,- mere oveni..


    Jeg har hørt at vista 32 bit ikke understøtter alle 4 gb, men hvordan forholder det sig i XP ? hvor mange gb understøtter XP af ram?


    Jeg ville også høre om den ikke er rimlig billig i forhold til dens indmad?



    Mange hilsner fra Klas (ny på Tweak) (;

  • til skolearbejde, Internet og lidt cs er 4GB overkill, du kan godt nøjes med 2GB, 32Bit operativsystemer understøtter ikke 4GB, du skal ha' fat i et 64Bit operativsystem.
    hvis du er lidt mere inde i computere så vil det være at foretrække at bygge sin computer selv, så kan man selv vælge hvilken komponenter man bruger og man får for det meste også bedre kvalitet ved det, da man så vælger lidt bedre komponenter.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    til skolearbejde, Internet og lidt cs er 4GB overkill, du kan godt nøjes med 2GB, 32Bit operativsystemer understøtter ikke 4GB, du skal ha' fat i et 64Bit operativsystem.
    hvis du er lidt mere inde i computere så vil det være at foretrække at bygge sin computer selv, så kan man selv vælge hvilken komponenter man bruger og man får for det meste også bedre kvalitet ved det, da man så vælger lidt bedre komponenter.


    okay.. jeg er ikke så god til at bygge selv (har aldrig prøvet det) men mht. ram og windows.. hvor mange ram understøtter XP ?

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    man kan godt boote op med 4GB og gå ind i Windows, men Windows kan kun se mellem 2.75GB - 3.5GB ram.


    okay.. tak for det..


    Men er den pc jeg har fundet ikke et udemærket køb til pengene ?

  • Quote

    Originally posted by Klas


    okay.. tak for det..


    Men er den pc jeg har fundet ikke et udemærket køb til pengene ?


    jo, det enste spørgsmål er lidt med rammen, hvilken hastighed/mærke de er, ellers så både cpu og grafikkort rigtig gode ud, bundkortet er et Asus som er et ganske godt mærke, det er dog sikkert en af deres mindste modeller, men hvs du ikke skal lege for meget med overclocking med den computer så er den ganske god.

  • Quote

    Originally posted by Klas


    okay.. tak for det..


    Men er den pc jeg har fundet ikke et udemærket køb til pengene ?


    Synes det er en ganske fornuftig pc til pengene ! Gode specifikationer ser det ud til.. Men som Cyclups siger så er det eneste der er at komme efter nok hastigheden på ramene.. Asus boards er guld og cpuen er bare tip top :9xo..


    Mht. om du skal vælge 2 gb eller 4 gb så ville jeg nu også sige at 4 gb er overkill, næsten ligegyldigt hvad du skal bruge computeren til .. Ihvertfald lige som det står til med krav fra spil osv pt..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    jeg har prøvet at finde ud af hvilket Asus bundkort det er og jeg tror at det nok er et P5LD2-X eller et P5VD2-MX SE, absolut Asus' budget bundkort, men til normalt brug, helt ok.


    Jeg har lige mailet til Topdata og spurgt om mærket og model af både ram og mobo:


    mobo: ASUS P5VD2-VM


    Ram: VERITECH PC5300, 667MHZ


    Er det noget der er godt? Jeg tænker på, hvis jeg skal game sådan lidt nyere spil en gang imellem?


    Det er slet ikke fordi jeg overhovedet vil begynde at lege med OC.. men jeg vil da gerne kunne spille nye spil..

  • det er lidt ligegyldigt, sålænge du ikke skal oc.....bare det har de features som du har brug for......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.