Intel core 2 duo

  • Hey ...


    jeg har en m8 der overvejer at køb en intel core 2 duo, der stå fx når du er inde og kigge på dem hedder de fx Intel Core 2 Duo E4300 1.8 GHz / 800 MHz, det betyder at hver cpu køre med 1.8GHz? så det vil sige at de så til sammen kommer til at køre 3,6Ghz?

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    det er et ja til dit spørgsmål


    core 2 duo E6600 2.4GHz = 4.8GHz


    og svan hvad sker der med dig :boxing:


    du kan ikke sige den kører 4,8. Der er godt nok dual core men har ikke regnekraft på 4,8ghz, der fuldt ud kan udnyttes.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • ok hvad skal jeg så sige 2.4GHz nå du nu ikke siger så meget


    det passe jo heller ikke


    det kommer jo bare an på om spillet/programmet understøtter 2 core, og hvis det gør er der 4.8GHz tilrådighed

  • at ha' en Core 2 Duo E4300, er det samme som at have et system med to 1.8GHz cpu'er, hvis man har et program som udnytter to cpu'er (smp), så vil de beregninger der laves i bedste fald ske dobbelt så hurtigt, dog skal det så siger at f.eks. antallet af spil som udnytter smp næsten kan tælles på en hånd og der går nok noget tid inden spilbranchen tager sig sammen til at ændre det.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Verdamt ved ikke lige hvad der sketet der spassede det vist lige ud... hvordan får man en admin til at slette dem bare pm eller?


    ja :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    ok hvad skal jeg så sige 2.4GHz nå du nu ikke siger så meget


    det passe jo heller ikke


    det kommer jo bare an på om spillet/programmet understøtter 2 core, og hvis det gør er der 4.8GHz tilrådighed


    Sådan mener jeg bare ikke man kan sige det, lad være med at kommentere noget hvis du ikke har begreb om hvad du snakker om....


    Man kan aldrig sige at processoren lige pludselig yder som en 4.8 Ghz fordi programmet understøtter dual core heller!

  • Quote

    Originally posted by OC-Dog
    Sådan mener jeg bare ikke man kan sige det, lad være med at kommentere noget hvis du ikke har begreb om hvad du snakker om....


    Man kan aldrig sige at processoren lige pludselig yder som en 4.8 Ghz fordi programmet understøtter dual core heller!


    Men han er heller ikke helt forkert på den, så i stedet for at at beskylde ham for ikke at have begreb om hvad han snakker om, kunne du jo i stedet bidrage til en større forståelse ;)