Bærbar delt hukommelse på grafik!

  • Hej har købt en Toshiba bærbar med delt hukommelse på "grafikkortet"


    Er der nogle der har forslag til hvor jeg sætter op hvor meget den skal bruge`?


    Kan ikke finde det i Cmosen...


    Den vil kun køre 1280*800 i 32 bit.


    Burde jeg ikke kunne køre 1280*1024?


    Eller ser det tosset ud på en bærbar?


    Pfh. Tak


  • Du har nok en bærbar med widescreen, hvor 1280*800 er native opløsning. Så det må du bare leve med.

  • Min rejseklap har også delt gfx med op til 32mb, jeg kan sætte den på enten 16 eller 32mb i BIOS, men ikke mere end det, kan self. godt være din f.eks. har 64 eller 128mb delt, men på min sætter man det op i bios.


    Jeg kan ikke rigtigt forstille mig at det sku være andre steder.


    Mvh Mads :T

  • Hmm grafik kort og grafik kort. Ikke meget..


    Det er den her. Selv om den ikke har de 100 gb ram der står :D, så mener jeg den var den bedste til pengene. Den gik 555 kr over budget, og ved godt jeg kan få en bedre til flere penge.


    Bærbar til 5555


    Men synes resten lød fornuftigt, den er bare til noget internet, og evt. nogle 3 år gamle spil.


    Undre mig bare fordi der står 128 mb "grafik". Men den skriver den har 1014 mb ram når jeg kigger i windows. Og kan simpelthen ikke finde det i bios´en..



    EDIT (halløj der stod jo også lige at man ikke kan kører højere end 1280*800, synes bare det så lidt underligt ud.. :-))


    Men kan stadig ikke finde hvor jeg retter dedikeret ram!


  • ... dem kan du ikke ændre ;).. Og der er formentlig 0 MB, så der er ikke så meget at rafle om.. Med hensyn til de shared RAM, så burde det være i BIOS som du selv foreslår, men for at gribe problemet ved roden så stiller jeg spørgsmålet - HVORFOR vil du ændre antallet af shared MB ram på GFX?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tjae troede lige jeg kunne gøre noget opløsningen, men nu er det næsten ligegyldigt efter jeg fandt ud af jeg allerede kørte max opløsning...


    Hvad med prisen på bærbaren? Er den ikke rimelig til pengene?


    Tak for hjælpen...