Min pc vil ikke starte???

  • Hej


    Jeg har fået en E6600 ind ad døren i dag. Men har fået nogle problemmer efter installeringen af den.


    Jeg åbnede min pc og afmonterede min CPU køler. jeg fjernede min nuværende E6400 og smækkede den nye CPU i. puttede kølepasta på og smækkede køleren på igen. Det burde ikke være det store problem.
    Men da jeg satte strøm til systemet tændte pc'en men skærmen kunne ikke finde noget signal.


    Så jeg rodede med skærmkablen en del tid og kunne ikke forstå hvorfor den ikke gad vise noget billed. computeren tændte lød og tændte normal som den plejede. Men da jeg ikke kunne få noget billed frem af den grund prøvede jeg at afmontere køleren og E6600'en og derefter putte min gamle processor i. Men system virkede stadig ikke.


    Jeg prøvede at tænde og slukke den en million gange og i nogle få tilfælde skete der en lille smulle. første gang kom jeg til lige inden den burde gå ind i OS. en anden gang nåede jeg lige at trykke på DEL og få den ind i BIOS. men kunne ikke se der noget der og da jeg gik ud af den kunne jeg ikke se noget billed længere. den sidste gang frysede billedet af BIOS lige med det samme.


    Jeg tænkte at jeg måske havde kommet til at pille ved et eller andet på motherboardet eller nogle strømledninger sad løst. SÅ jeg valgte at sætte den nye processor i igen og samtidig hive alle stikkene ud fra PSUen og derefter montere dem igen. Men det gav samme resultat endnu engang.


    Er der noget der har en ide om hvad det kunne være der var galt??


    Mit system:
    E6400/E6600
    ASUS p5b mobo
    2x1 Gb A-data p2-6400 ram.
    Geforce 6600gt GPU (imidlertidig da jeg lige har solgt min X1950 XT og leder efter et nyt)
    Corsair HW620W PSU

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Der er vist noget så simpelt som en knap på dit board, men ellers kig i din manual ;)


    Er det det der hedder CMOS memory? Der står i min: 1. tag batteriet ud. 2. fly CLRTC jumper fra 1-2 til 2-3 i 5-10 sek. 3. put jumperen tilbage og put batteretiet i igen.


    Eller er jeg helt galt på den. kan ikke lige se hvad det ellers skulle være.

  • nogle gange når man tænder den bibber den et langt bib efterfulgt af to korte bib. Dette bliver den endten ved med eller også genstarter den automatisk. Og hvis den gør dette så kommer der billed frem og den fryser i BIOS ved ikke om det er fordi jeg har trykket DEL for at komme derind eller om den gjorde det af sig selv.


    Jeg har prøvet at kigge i motherboard manualen og kan kun finde noget om bib ved første opstart af computeren. Og der står der ikke den sammensætning af bib som min laver i dette tilfælde.

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    Beep Code: One Long Beep, Two Short Beeps
    Description of Problem: Video Problem


    ok. tak. men den burde vel ikke allerede fucke op så tidligt hvis de var min GPX der var problemet. Jeg har prøvet at tilslutte systemet med en anden PSU og det gjorde ingen forskel. Tror måske det er mit motherboard der er gået i stykker ;(


    har bare ikke lige et andet der passer til mit system så jeg kan få det bekræftet.



    Nu må jeg erkende at dette ikke er min stærke side. Men hvis pc´en slet ikke gider tænde kan det så ikke "kun" være disse mulighedder:
    1. PSU giver for lidt strøm (er tjekket).
    2. kan ikke læse ramene (tror jeg ikke det er).
    3. kan ikke læse CPU'en (har prøvet med 2 forskellige)
    eller 4. en motherboard fejl.


    Hvis disse forskellige "teorier" passer kan det vel næsten kun være mobo tilbage. Er der ikke en der er større nørd end mig som kan svare på det? :roller:


  • lyder korrekt med de punkter - har du sat ekstra strømstik på dit gfx ?
    evt prøvet med kun en blok ram o.s.v
    prøvet at sætte E6400 tilbage i mobo ?

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • lyder korrekt med de punkter - har du sat ekstra strømstik på dit gfx ?
    evt prøvet med kun en blok ram o.s.v
    prøvet at sætte E6400 tilbage i mobo ?[/quote]


    Har som jeg også skrev i første indlæg prøvet at sætte E6400 tilbage i mobo.


    Da har solgt min x1950 xt og leder efter ny GPX har jeg kun imidlertidigt et geforce 6600GT i pc'en og den bruger ikke noget ekstra 6-pin stik.


    Vil lige prøve det med ramene.


    Ellers skal jeg til at samle et nyt system for min onkel. Så kan jeg lige teste om mit system virker med hans motherboard når jeg får det hjem en gang i næste uge.

  • Så virker computeren igen :clap:


    Prøvede i går at tage begge ram blokke ud af mobo og isætte dem igen. bare for at se om der var en løs forbindelse.


    I dag prøvede jeg så kun at tage den ene blok ud og lade den anden være. Dette gjorde så at pc'en virkede fint. Så jeg gik ud fra at det var den anden ram-blok der var gået i stykker.
    Men jeg prøvede alligevel at skifte blokkene ud med hinanden så det kun var den anden ram blok der var i. Og det virkede mystisk nok også. Hmmm, så måtte det næsten være fordi de af en eller anden årsag ikke gad arbejde sammen tænkte jeg. Men monterede lige dem begge to for at tjekke. Dette virkede så mærkværdigt nok. :ohmy: Så nu køre hele systemet igen som det skal.


    Jeg kan ikke forstå hvad der var galt. men hva faen nu virker det jo endelig igen.


  • Godt du fik det til at virke.
    Jeg har også en masse underlige erfaringer med hardware hvor fejlene har været alt andet end logiske...