Hvilken CPU og grafikkot

  • Ey hvilken CPU og grafikkort er de bedste disse dage? Det skal bruges til og game på, egentlig ikke andet.


    Jeg vil mene at AMD var det bedste med et ATI grafikkort i? men hvad siger I?


    :rules:

  • Quote

    Originally posted by Crazed
    Ey hvilken CPU og grafikkort er de bedste disse dage? Det skal bruges til og game på, egentlig ikke andet.


    Jeg vil mene at AMD var det bedste med et ATI grafikkort i? men hvad siger I?


    :rules:


    100 % forkert ;)...


    Det bedste er en Quadcore CPU fra Intel med 2 x 8800 Ultra...


    .. det bedste til prisen er derimod en E6600 fra Intel med et 8800GTS 320 MB.. Men hvad er dit budget?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Lyder lidt som om du har hørt lidt ude i byen, og ved nada selv;) no offenc.


    Men jeg tror bare du ska "nøjes" med et 8800GTS med 320mb ram hvis du kører 1280*1024 eller der under. eller 640mb versionen hvis du kører højere.


    Og en E6600 vil jeg også mene er godt nok til dig.


    Så kan du tag 2 af de samme gfx hvis du VIL ha SLI og gider at rode med det.


    Mvh Mads :T

  • Kører pt med et 6800GS 256 ram, og det er for lidt. Og er os træt af det, tror det har fået en varmeskade eller noget, fryser nogle gange og såen. Og så vil jeg have en stærke CPU kører lige nu med en Intel P4 3.2 overcloaked til en 3.6.


    Vil bare have noget nyt, syns den her er blevet for langsom :razz:

  • Quote

    Originally posted by Crazed
    Kører pt med et 6800GS 256 ram, og det er for lidt. Og er os træt af det, tror det har fået en varmeskade eller noget, fryser nogle gange og såen. Og så vil jeg have en stærke CPU kører lige nu med en Intel P4 3.2 overcloaked til en 3.6.


    Vil bare have noget nyt, syns den her er blevet for langsom :razz:


    Hvis vi skal kunne hjælpe dig med et nyt sys, er det ikke nok at sige du har 7000 at gøre godt med når vi ikke ved om du skal have en komplet ny pc med skærm, eller du vil genbruge mange af de gamle ting. Du er nødt til at lave en liste med de ting du har nu for at vi kan sige hvad du kan nøjes med at købe for de 7000.

  • Lige nu har jeg:


    Intel P4 3.2
    Asus Intel Socket 775 bundkort
    1024MB ram PC3200
    Nvidia Geforce 6800GS 256MB
    40GB HDD (da jeg brændte min anden af :()
    PSU 400 Watt
    ThermalTake - Silent Tower CPU køler


  • Hvad er det for et bundkort?


    At det er Socket T er ikke nok.


    Du kan se det med CPU-Z under fanebladet "Mainboard".


    Tag evt. et screenshot så vi kan se det præcist.


    Umiddelbart lyder det som om, at det ikke er helt nyt dit hardware.. DDR RAM, AGP grafikkort og en P4..


    Du får brug for nyt bundkort også.

  • Quote

    Originally posted by Crazed
    Hehe nej Spyro det er overhovedet ikke nyt det er noget gammelt noget :razz:, men Grafikkortet er dog et PCI-express.


    Og mit bundkort er et Asus P4GPL-X


    Heh okay..


    Nå men det er i hvert fald ikke et bundort du kan bruge til noget som helst..


    Det understøtter ikke Core 2 Duo og du kan ikke køre SLi på det..


    Intel 915PL er ikke ligefrem det mest optimale til de ovenstående formål..


    Nedenfor kan du finde noget i nærheden af det bedste system til prisen.


    Bundkortet kan godt køre SLi, men der er ikke fuld hastighed på begge PCI Express x16 portene på bundkortet, hvis det benyttes. Så vil kortene køre x8 i stedet.. Men det er ikke meget ydelse du går glip af.


    Strømforsyningen er rigeligt kraftig til at kunne trække dét system, samt et ekstra 8800 GTS. Du kan da også vælge det lille 8800 med 320 MB RAM og så nappe 2 stk af dem i stedet, så du kan få SLi.. Men det er mere eller mindre spild af penge, så det kan ikke anbefales med mindre du spiller spil der virkelig kan udnytte SLi.


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=2169]

  • Nu har jeg så selv siddet og leget lidt med indkøbslisten.


    Da jeg også skal have en harddisk med, valgte jeg et 8600GTS i stedet for? Er det dårligt, eller er det, det bedste i den pris klasse?


    Og så valgte jeg en mindre strømforsygningen.


    Er ændringerne gode nok eller er der noget andet der kunne være bedre?


  • Det kommer meget an på, hvor dine krav ligger. For det grafikkort kan ikke trække særlig mange spil, i særlig høj opløsning (det kan 2 af dem heller ikke). Det er stadig for dyrt imo til at være pengene værd.


    Ang. PSU, så er det et fint valg, hvis du ikke skal have højere end ét 8600. :)


    Disken er top dollar :9xo

  • Quote

    Originally posted by Crazed
    Jamen hvis det ikke kan trække spillene i højest grafik gider jeg ikke har det, vil have spillene i så høj en grafik som de kan komme. Så et 8800 er det bedste til det?


    Ja, 8800 er det bedste.


    Nu ved jeg ikke hvilken opløsning du har tænkt dig at køre spillene i, men umiddelbart er jeg sikker på at et 8800 GTS kan klare opgaven. Så er det bare at finde det med den rigtige mængde RAM. :)


    8800 GTS320 er det bedste til pengene. Men jeg tør ikke sige, om en 520W PSU kan trække 2 af dem, da GeForce 8 kortene kræver en rimelig kraftig PSU til SLi.

  • Okay 1. Men mindre man gerne vil ind i SLI klubben (ja det er jeg:D) på SLI zone så er SLI ikke noget som er pengene værd (menmindre man da har nok af dem:D)


    2. Ville nuppe et andet mobo end de MSI, har aldrig brudt mig om MSI og har nu ikke hørt godt om dem.


    3. Lidt til tweakerne her inde i almindelighed, vi anbefaler sådan set alle der skal ud og have noget nyt 320MB til mindre opløsninger og 640MB til de højere, dog viser nogle test at vi snakker 2-3FPS på de to modeller i fx 1680x1050 og 1920x1200...