Endnu et kabinet, muligheder for vandkøling - Nogen forslag?

  • Heya people!


    Jeg leder efter et godt og lækker kabinet, hvori der skal installeres et "almindeligt" ATX system (m. ATX strømforsyning, bundkort).


    Udover dét skal der være plads til minimum 1 dual radiator (vandkøling selvfølgelig), men gerne 1 mere, hvis ikke så bare en single radiator.


    Kabinettet skal ikke være premod, det må ikke være for dyrt eller for stort.


    Jeg vil ikke se noget Antec, det er smagløst og grimt.



    Jeg har selv kigget lidt på SilverStone TEMJIN TJ09, som jo faktisk er et åndssvagt lækkert kabinet.. Men bare for sjovt..


    Lian Li PC-7 er et af dem jeg også har luret lidt på og har da også selv haft det for et par år siden, og var rigtig glad for det! Så vidt jeg husker, er der plads til en dual radiator i bunden og


    Jeg har også kigget på Gigabyte 3D Aurora GZ-FSCA1-AN som også er et rigtig godt bud, da der umiddelbart kan sidde en dual radiator bag i kabinettet og måske endnu en i bunden.



    Er der nogen der har andre bud på et lækkert kabinet til vandkøling ? :rules:

  • Ville klart sige PC7B ;).. Det kabinet er ALT for lækkert!!


    Og er du lidt fingernem skulle du snildt kunne presse en 240er ind i toppen og evt. en i bunden også ;D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Ville klart sige PC7B ;).. Det kabinet er ALT for lækkert!!


    Og er du lidt fingernem skulle du snildt kunne presse en 240er ind i toppen og evt. en i bunden også ;D


    Jaa se det kunne jo være lidt frækt :D Man har vel lidt Dremel'ing skills :evil:

  • nej nej kongen er da den gamle CM Stacker
    hvilken andet kabinet kan man presse 2x1 + 1 dual + 1 trible radiator ind i uden
    at dremle !!! :$


    nu om dage er en dual radiator lige i underkanten

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Viking
    nej nej kongen er da den gamle CM Stacker
    hvilken andet kabinet kan man presse 2x1 + 1 dual + 1 trible radiator ind i uden
    at dremle !!! :$


    nu om dage er en dual radiator lige i underkanten


    kender godt til Stacker.. Men...



    Quote

    Originally posted by Spyro
    Kabinettet skal ikke være premod, det må ikke være for dyrt eller for stort.


    :/


    Gider virkelig ikke have sådan et kæmpe-kabinet!


    Og stacker er alt, alt for stort, selvom det er et rigtig fedt kabinet.


    Ellers ville Stacker 831 måske være en mulighed.. Det jo ligefør at der kan side 2 x 240 i siden.. :P

  • det gamle CM stacker er da ikke premodded :boxed:

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Viking
    det gamle CM stacker er da ikke premodded :boxed:


    Nej, men som han siger, er det STORT :crazyeyes:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Jeg kan anbefale Lian Li G50 - der er lige præcist plads til en 240rad i toppen og en 120'er i fronten.


    Samtidig så lever det til fulde op til dit krav om ikke at være for kæmpe..


    Det kræver dog lidt dremleri før det er helt vand klar, men det skulle være hurtigt overstået ikk? ;)

  • Quote

    Originally posted by dB1
    Jeg kan anbefale Lian Li G50 - der er lige præcist plads til en 240rad i toppen og en 120'er i fronten.


    Samtidig så lever det til fulde op til dit krav om ikke at være for kæmpe..


    Det kræver dog lidt dremleri før det er helt vand klar, men det skulle være hurtigt overstået ikk? ;)


    Ja det er godt nok lille og kompakt! 8o :ohmy: Damn..!


    Er der virkelig plads til, at man kan have en CPU blok dér? Det ser ud som om at man ikke en gang kan have Intel's Stock køler.. :P

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Ja det er godt nok lille og kompakt! 8o :ohmy: Damn..!


    Er der virkelig plads til, at man kan have en CPU blok dér? Det ser ud som om at man ikke en gang kan have Intel's Stock køler.. :P


    Det er indrettet så der ikke er meget mere plads end nødvendigt, men der er dog stadig mere plads end man lige regner med - lige pt. har jeg netop Intel standart køler siddende i og der er stadig ca. 3 cm over til hvor bagsiden af PSU'en sidder.
    -så der skulle absolut også være plads til at alm. kølehovede (men derfor monterer jeg alligevel mit kølehovede med 90graders vinkel push-on studser)

  • Quote

    Originally posted by dB1
    Det er indrettet så der ikke er meget mere plads end nødvendigt, men der er dog stadig mere plads end man lige regner med - lige pt. har jeg netop Intel standart køler siddende i og der er stadig ca. 3 cm over til hvor bagsiden af PSU'en sidder.
    -så der skulle absolut også være plads til at alm. kølehovede (men derfor monterer jeg alligevel mit kølehovede med 90graders vinkel push-on studser)


    Okay, lækkert nok. :) Det virker ultra kompakt. Det ser meget ud som om, at der ikke er plads til mit 8800.. :rolleyes:


    Jeg bruger disse Push-On fittings med afstivere på, så det er hvert fald ikke noget problem.. :)


    Men tror at det bliver lige lille nok.. Må indrømme at jeg heller mest til PC-7B eller Gigabyte 3D Aurora.. De er så også noget større (hvoraf Gigabyte er størst, der kan så også være en 240'er bagi). :)


    Men nu må vi se.. Skal i hvert fald lige have gjort noget ved den bærbare og så have den solgt, før jeg køber jeg skrotter Shuttle'en.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Okay, lækkert nok. :) Det virker ultra kompakt. Det ser meget ud som om, at der ikke er plads til mit 8800.. :rolleyes:


    Tja hvis bare ikke du bruger den 5.25" plads der er lige udfor dit PCI-E slot, så skulle det ikke være noget problem at dremle lidt af 5.25" buret væk så et 8800 kan være der :razz:


    (grafikkortet sidder jo ca. midt i nu hvor MB vender på hovedet)

  • Quote

    Originally posted by dB1
    Tja hvis bare ikke du bruger den 5.25" plads der er lige udfor dit PCI-E slot, så skulle det ikke være noget problem at dremle lidt af 5.25" buret væk så et 8800 kan være der :razz:


    (grafikkortet sidder jo ca. midt i nu hvor MB vender på hovedet)


    Ja en Dremel er jo altid en god løsning. :P

  • Quote

    Originally posted by dB1
    Det er stort set det samme kabinet som mit G50 - bare større..


    Ja ligner meget godt.. :)


    Tror næsten det bliver et PC-7B.. Så skal jeg bare have en 120mm radi, til at have siddende bag i kabinettet. :D


    8)