MacBookPro køb i United State?

  • Jeg skal have mig en MacBookPro, men vil vente med at købe den til det nye Leopard kommer. Problemmet er bare, at så vidt jeg har hørt kommer det først en gang i oktober. Selve Book´en skulle jeg egentlig bruge da jeg skal et år til USA fra August, så det kan jeg ikke rigtig nå!
    Så..... jeg tænkte hvis jeg køber den derovre, er det så muligt at få lagt det Danske Leopard ind og kan jeg få maskinen med dansk tastatur?

  • Dansk Leopard kan nok godt ordnes med en patch eller lignende, men dansk tastatur bliver sværere. Du kan selvfølgelig selv skifte det, men så skal du have et keyboard fra DK - :)

  • Keyboard og keyboard.. Det er hele toppen der skal skiftes, men på MacBook's er det ikke det store problem, men det koster $$$


    Men jo det kan godt lade sig gøre. Det samme med softwaren.


    Edit: Til den tid, kan jeg sikkert godt skaffe Leopard skiverne, men keyboard skal du selv ud og have fat i.. Til dét vil det være fornuftigt at få fat i en disassembly guide og følge den nøje. Den burde være til at finde på nettet, men hvis ikke så kan jeg måske også få fat i sådan en.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Keyboard og keyboard.. Det er hele toppen der skal skiftes, men på MacBook's er det ikke det store problem, men det koster $$$


    Men jo det kan godt lade sig gøre. Det samme med softwaren.


    Edit: Til den tid, kan jeg sikkert godt skaffe Leopard skiverne, men keyboard skal du selv ud og have fat i.. Til dét vil det være fornuftigt at få fat i en disassembly guide og følge den nøje. Den burde være til at finde på nettet, men hvis ikke så kan jeg måske også få fat i sådan en.


    1. Tastaturet kan godt skiftes på en macbook pro uden de store problemer.. det er ved den alm. macbook der opstår problemer, da tastaturet sådan set er monteret under oversiden af kabinettet.


    2. Leopard burde sagtens kunne installeres på dansk, HVIS det er udkommet på dansk på det tidspunkt... alle MAC OSX versioner bliver leveret med Universielt sprog og opsætning.. altså du kan vælge samtlige sprog og du kan selv vælge om du vil køre 64 bit eller 32 bit..

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    1. Tastaturet kan godt skiftes på en macbook pro uden de store problemer.. det er ved den alm. macbook der opstår problemer, da tastaturet sådan set er monteret under oversiden af kabinettet.


    2. Leopard burde sagtens kunne installeres på dansk, HVIS det er udkommet på dansk på det tidspunkt... alle MAC OSX versioner bliver leveret med Universielt sprog og opsætning.. altså du kan vælge samtlige sprog og du kan selv vælge om du vil køre 64 bit eller 32 bit..


    1. Det er lavet på samme måde på begge 2. ;)


    2. Nu skal det jo liiiiiiige udekomme først. :roller:

  • Quote

    Originally posted by TroelsHansen
    Plejer deres udgivelser at være forsinket?


    For det meste, er det Microsoft der bliver brugt som forsinkelse. Men nu da de har annonceret release dato så rykker de det nok ikke med mindre at det går helt galt.



    Quote

    Originally posted by TroelsHansen
    Tror I det vil være muligt at få et dansk tastatur derovre?


    Næppe. Sandsyndligheden er i hvert fald meget lille.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    For det meste, er det Microsoft der bliver brugt som forsinkelse. Men nu da de har annonceret release dato så rykker de det nok ikke med mindre at det går helt galt..


    Er der en release dato, altså "dag"?


    Eller er det bare oktober der er release datoen?

  • Quote

    Originally posted by TroelsHansen
    Er der en release dato, altså "dag"?


    Eller er det bare oktober der er release datoen?


    Jeg gør mig ikke så meget i Apple produkter, så ingen anelse..


    Oktober skulle dog være bekræftet af Steve Jobs.


    Årsagen skulle denne gang, i følge MacWorld, være pga. deres iPhone.

  • det kommer an på hvordan man definere svært at skifte tastatur ;)


    http://www.takeitapart.net/archives/macbook-pro/


    et nyt koster omkring 800 kroner..


    Ang det med release date, så er det som sagt annonceret til at være til october engang.. Det blev fremlagt til WWDC 2007 weekenden, hvor apple også selv udtalte, at man havde sat fokus på mobillen fem for styresystemet... men at der nu gerne skulle være en udgivelse til October.. Han fremviste selv leopard og så længe der er udkommet en del betas, så må vi sige at udgivelsesdatoen holder stik...


    Spyro.. der er bekræftet, at man fastholder et universielt styresystem med samtlige sprogpakker og både understøttelse af 32 og 64 bit på samme disk, hvor man ikke skal have to forskellige versioner..


    man kan se den halvanden times lange præsentation og startskuddet i dette link: http://events.apple.com.edgesuite.net/d7625zs/event/


  • Sikkert.. Sådan har det også været længe.


    Men som sagt.. Nu skal systemet lige udkomme først.


  • 32 og 64 bit, hvad betyder det og hvad skal man vaelge?