Hvad består din HTPC af, og hvad skal jeg vælge?

  • Det endte i en længere overskrift :)


    Men ja, som der står, så vil jeg gerne vide hvad mine medtweakere har i deres HTPC'ere. Da jeg er på udkig efter en :)


    Jeg er nemlig træt af at have min dvd-afspiller til at fylde, og vil også gerne have en computer inde i tv-reolen hvor jeg kan gemme film, musik og billeder og fyre dem op på fjernsynet. Det skal siges at jeg pt. har et ældre analog fjernsyn, men det bliver skiftet ud med et fedt LCD fjernsyn fra Samsung, så snart jeg begynder i lære. Så pt. skal jeg nok enten have et tv-out --> scart eller lege bytte bytte købmand med de gamles fjernsyn i soveværelset.


    Men det jeg har pt. selv har af hardware er:


    - 2*200 GB Maxtor IDE (den ene har jeg lige købt herinde så den kommer engang i starten af næste uge).


    - En meget god ekstern Plextor TV-tuner.


    - ATI X300 grafikkort som er passivt kølet.


    Jeg har godt nok også en computer som består af: AMD 1900+, 512 mb ram, 80 gb hdd osv. til at stå, men den regner jeg med at bruge udelukkende til Linux, hvor den nok med tiden kommer til at stå som firewall.


    Med hensyn til CPU, havde jeg tænkt på noget fra VIA, da de bruger så lidt strøm(men kan en VIA trække en gang FIFA 07 eller PES 6?). Men nu må vi se. Ellers havde jeg tænkt mig at smide noget Intel i (måske Celeron?). Og så 1-2 gb ram.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    se sig...


    det er dog en HDPC


    Not true, det er en fantasi PC :P


    Men min PC i sig (som rent faktisk findes), bliver nok tryllet om til HTPC indenfor et par måneder.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • min HTPC
    består af følgende


    E6420
    2 gb adata pc6400
    ASUS P5W DH Deluxe Digital Home
    2 x 500 gb maxtor diske
    radeon 1650 pro limited et eller andet fis fra saphire
    pakket ind i et Zalman Enclosure HD160 (Aluminium)
    Desktop Kabinet fra tjdata den lokale skod biks i odense :)
    ingen tv kort da jeg ingen cabel tv har :(

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Jeg ved godt at tråden her omhandler HTPC'er med lidt mere kraft end du lige har i tankerne, men der er alligevel en del gode råd i den tråd.
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=710828


    Personligt ville jeg nok vælge en af de nye 3600+ CPU'er. De er billige og rimelig kolde.


    Spændende hjemmeside, og jeg vil bestemt lige kigge videre på sådan en 3600+.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina