Muligt at dele filer over lokalt netværk med en Switch?

  • Hej


    Jeg har 2 computere forbundet til et lokalt netværk. De er begge forbundet til switchen, og nettet virker fint på begge computere.


    Jeg kan dog ikke finde den anden computer i MSHOME, og jeg tænkte, det måske kunne skyldes Switchen fra TDC (min nuværende internetudbyder). Er det noget med en TDC-firewall, det har en ven snakket om.


    Jeg har ikke indstillet forbindelserne til at have faste IP-adresser.


    Jeg kan godt pinge computerne gennem kør/CMD.


    Please hjælp, vil gerne dele nogle filer.


    P.S. spørg hvis der er noget i er i tvivl om


    Med venlig hilsen

  • Gå ind under søg og vælg søg på personer eller computere på netværket - find ud af hva din kammis computer hedder - også voila...


    ellers så åben din browser og skriv //<ip> - og tryk enter - sådan kan man også komme ind...


    noget helt andet er nok at den her tråd burde have været i en anden forum del... :boxing:

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Hey drenge - tak for svar!


    Har desværre prøvet de muligheder - kommer frem med en meddelsen "brugernavn" eksisterer ikke på dette netværk.

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^
    du kan prøve med ip


    det skal bare se sådan ud \\192.168.1.1 istedet for //


    Tak for rådet - vil jeg prøve.


    Som sagt så er det ikke fast IP-adresse - skulle det gerne være det?


  • Tusind tak Genzo, det virkede - og tak til jer andre os!


    Jeg indstillede dem efter de LAN-ip'er der, men det medførte også, at jeg ikke kunne gå på internettet imens - er der en måde, således man både kan være på internettet og overføre på samme tid med en switch (fra TDC) ?

  • Har du installeret en ipx protokol på de to maskiner???


    Det plejer at hjælpe.


    Og hvis din router kan smide iper til maskinerne plejer det at være den bedste løsning.


    Ellers skal du have fat på en router og koble den til begge maskiner og så køre nettet igennem den.


    Hygge

  • har du 2 netkort i en maskine kan du dele internettet via den (hvilket vil virke som en router ) og så koble alle andre på via switchen.....og ipx protokoller er altid en god ide, selvom tcp/ip i teorien burde være nok...i den forbindelse så f*ck MS for ikke at have ipx til vista.....hvordan skal man nu spille bomberman til lans (endnu et stort minus i min bog om vista )......sry ot, den skulle lige ud :)


    på den måde burde alle kunne se hinanden samt dele filer....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • I'm an idiot...


    Læste jeres post's for hurtigt....:D

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

    Rettet en gang, sidst af klovnemanden ().

  • Noget helt andet du bør være opmærksom på: Hvis du bruger en switch og derved får 2 IP'er fra din udbyder som begge er "ude i verden" så giver det en rigtig ringe sikkerhed.


    Det kan lade sig gøre at lave det du ønsker, men medmindre du har rigtigt godt styr på det ville jeg fraråde det, idet du hurtigt kommer til at dele alle dine ting med alle på nettet!


    Mit råd vil være at suse ud og købe en router istedet, herved er du meget bedre sikret og kan let få et fungerende lokalnet på indersiden af denne.


    Jeg ville selv vælge en linksys wrt54g (uanset om du har brug for det trådløse eller ej - det koster ikke noget synderligt ekstra i dag, og kan jo bare slukkes når/hvis det ikke er i bug).


    /ask



  • njae ..wrt54GL modellen er nu at foretrække for nu at være krakilsk......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    njae ..wrt54GL modellen er nu at foretrække for nu at være krakilsk......


    Ja self. men er wrt54g ikke også efterhånden ved at være understøttet af dd-wrt?


    /ask

  • Quote

    Originally posted by Huba_99
    Tak for alle jeres bud, advarsler og anbefalinger. Tror jeg smider den lorte-switch af helvede til.


    Jeg ville da ikke have noget imod hvis du smed den i min retning :razz: Man kan altid bruge en ekstra switch.