2+2=4? (spørgsmål om RAM)

  • Hej.


    Jeg har købt en AldiPC og jeg vil have mere ram i.
    Der sidder en RAM blok DDR2 5300 1Giga. Der er plads til en til.


    Kan jeg bestille en hvilken som helst RAM blok (med samme specifikationer) og sætte den i (og dermed få 2 giga ialt)?


    Jeg overvejer også at købe en RAM blok med 2 giga hukommelse:
    http://www.pixmania.com/dk/dk/…-gb-d.html#fichetechnique
    HVIS jeg gør det kan jeg så senere købe en magen til og få 4 giga hukommelse i alt?


    Jeg har prøvet at google mig til et svar men kan ikke rigtig finde noget.
    Håber i kan hjælpe.


    På forhånd tak.


    Mvh Thomas

  • Quote

    Originally posted by DonRon
    pixmania er et fransk firma, så det tager min. 1 uge


    Helt forkert... Jeg bestilte en dvd-optager fra dem engang, den kom 2 dage efter den var bestilt... Så det kan man ikke regne med...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Jeg har efterhånden hørt en del sige at PIXmania er noget lort så det er nok ikke et sted jeg ville handle. Jeg mener også de var med i Kontant eller et af de andre lignende programmer for noget tid siden. Det er dog vist et par år siden så der er selvfølgelig mulighed for at de er blevet bedre.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Jeg har efterhånden hørt en del sige at PIXmania er noget lort så det er nok ikke et sted jeg ville handle. Jeg mener også de var med i Kontant eller et af de andre lignende programmer for noget tid siden. Det er dog vist et par år siden så der er selvfølgelig mulighed for at de er blevet bedre.


    - Anders


    Nope, det er et fusk firma, de sender ikke og trækker pengene hvis de ikke har tingen på lager.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • enig ikke handle der selvom de måske er billigst.....


    men ang dit spørgsmål:


    ja teoretisk set burde du sagtens kunne købe en magen til eller bedre mht hastighed og timings....men det er den langsomste klods der bestemmer farten.


    for at kunne udnytte dual channel - check om bundkortet udnerstøtter denne feature først....odds er at det gør den....kan det dog nogle gange give problemer hvis stængerne ikke er ens....dette sker dog sjældent. Køber du derimod en 2gb klods (hvilket muligvis er lidt dumt da du næppe vil udnytte 2 gb overhovedet) så kan du ikke køre dualchannel....og dual channel giver altså en del mht hvor hurtigt systemet føles....så en 1 gb klods af samme størrelse og samme timings som din nuværende ville være mit valg...har du en bærbar så er det dog SO-DIMM ram der skal i (og check om der er plads til 2 stænger) og ikke DIMM som den i linket.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for svaret.


    Det er en stationær PC jeg har.


    Tror jeg holder mig til dit forslag om dual ch 2x1 gig.


    NB mht Pixmania har jeg aldrig haft problemer med leverancer fra dem. Jeg ved at de har et dårligt rygte og jeg har aldrig haft brug for at returnere til dem. Men som nævnt levere de typisk på 2 dage.


    Mvh Thomas