Oprettelse af internetforbindelse?

  • Altså.. Jeg har lige fået formateret min harddisk (takket være tweak.dk), og den kører meget bedre nu. Men der er intet internet! Inde under Kontrolpanel > Internetforbindelser, er der kun en '1394-forbindelse', som ikke giver mig adgang til nettet. Der er ingen LAn-forbindelse. Windows' 'Guiden ny forbindelse' virker ikke. Når jeg fuldender den, sker der ikke noget.


    Der er Internet på alle andre computere i huset.


    Er det noget i kan hjælpe med, eller skal jeg kontakte internetudbyder eller sådan noget?


    Og sig endelig hvis i mangler information :P


    :9xo

  • find ud af hvilket netkort du har i og hent driveren på deres hjemmeside evt google navnet på netkortet :)


    ellers smid det her så skal jeg hitte den til dig

  • Ved ikke om det her er rigtigt, men:


    Kiggede under Enhedshåndtering, og ved Netværkskort var ét netværkskort:
    Et '1394-netværkskort'.
    Placering: Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1


    Har det overhovedet noget med det at gøre? :D

  • nej du vil ikke kunne se det i windows da det ikke er installeret er det en pc du har købt samlet eller en du selv har samlet ? hvis den er købt samlet som fks en Dell så smid mig hvad den hedder

  • Okay.. Den vil jeg så prøve at skaffe.. Og hvis jeg ikke selv kan finde driveren, kan jeg så PM'e dig?


    Vedmindre jeg finder den idag.. Så skriver jeg bare her..

  • Hvis netkortet er integreret i bundkortet så er det den drive pakke der er til bundkortet du skal finde.


    Hvis det er et nvidia chipset, så er der en driver med i pakken til det chip set du bruger.


    Ellers skal du ind under
    kontrolpanel (i start menuen)


    Der efter skal du klikke på det ikon der hedder system.


    1**)Inde under system er der et fane blad der hedder hardware.


    2**)Under hardware findes enheds håndtering.


    Der inde er der en gul trekant med et udråbstegn.
    Under treknaten vil der stå alle de hardware der ikke er genkendt/installeret drivere til.


    [Blocked Image: http://img503.imageshack.us/img503/9708/kontrolnr5.jpg]


    Vh dwmc

  • Det du gør er at du installere Sisoft Sandra http://www.sisoftware.co.uk/
    Herinde i dette program kan du finde oplysninger om alt dit hardware, under Motherboard og Model finder du det du søger.


    Ellers kan du åbne kabinettet, se på bundkortet og finde modelnavnet skrevet PÅ bundkortet.


    Målet er i første omgang at finde ud af hvilket bundkort du har.


    Se om dit netværksstik sidder på bundkortet, eller til et netværkskort.


    Håber ikke det forvirrede dig, men det er lige til :cheers:

  • Hvis du selv har valgt delene til din PC, så er du vel også selv klar over hvad for et bundkort og netkort du har smækket i ;)

    MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
    512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
    LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

  • et rigtigt godt program til at finde ud af hvad man har af dele i sin computer er PCWizzard 2007
    det er gratis og rigtigt simpelt at bruge. sisoft kan det samme + meget mere. men det er til gengæld også rimelig langhåret at bruge for en med knap så meget erfaring.
    så det vil jeg anbefale dig at hente og bruge i stedet for sisoft