Hardware Problem (blå skærm)

  • Jeg har et problem med min FS Amilo laptop. Den er ca. 7 mdr gammel og de sidste to måneder har jeg jævnligt fået blå skærm hvor der står noget i retningen af


    hardware malfunction, system has halted
    contact your hardware vendor
    memory parity check (et eller andet i denne stil)


    Det sker altid når den er varm, og det der irriterer mig mest er at den bliver meget varm. Når den starter op fra kold så går der ca. 20 minutter så starter dens blæser og den bliver bare ved og ved med at blæse indtil jeg lukker computeren ned og det bare med Internet Explorer kørende.


    Altså blæseren virker jo så. I går aftes så jeg en x264 film belastningen på CPU var ca. konstant 40-50% altså ikke overbelastet. Efter 2 timer så lukkede den lige pludseligt med den blå skærm. Jeg kunne ikke starte den op igen så lukkede den bare sig selv. Efter en 5-10 minutter lykkedes det at komme ind på skrivebordet og jeg tjekkede i NVidia panelet og så at omgivende temperatur var cirkus 90 grader ...


    Jeg er hundrede på det er temp relateret. Er der nogen der har en ide? Umiddelbart ville jeg tro at grafikkortet fejler da den også lavede lidt mystisk grafik igår, under opstart placerede den intel-logoet oveni Fujitsu Siemens logoet ??? Viker fint i dag...


    EDIT: C2D 1,83 GHz, 1GB RAM, Geforce 7600

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170

    Rettet en gang, sidst af UltraGamer ().

  • Når der forekommer BSOD, skyldtes det ofte dårlige device drivers, defekte ram eller en korrupt registry.


    Hvis jeg var dig, ville jeg først prøve at åbne sidekabinettet, og lade den køre sådan. Hvis problemet stadig er der, vil jeg prøve at rense for støv.



    Derefter omformatere computeren, installere antivirus osv, de nødvendige drivers - og se om problemet stadig opstår.


    Hvis problemet stadig er der, ville jeg prøve at bruge udelukkelsesmetoden med hardware, hvor du først prøver at skifte rammene..


    good luck


  • Well, jeg har nu ikke set nogle bærbar hvor man kan tage siden af kabinettet ;)


    Men som Huba_99 også skriver så prøv at formatere og geninstallere drivere osv.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Quote

    Originally posted by Tha Priest


    Well, jeg har nu ikke set nogle bærbar hvor man kan tage siden af kabinettet ;)


    Men som Huba_99 også skriver så prøv at formatere og geninstallere drivere osv.


    Hehe ups, læste det vidst ikke helt ordentligt igennem :) Så må du bare prøve at rode rundt med softwaren..


    edit:


    ellers er det en RMA'er...