Ny Gaming Computer! Gerne inputs :)

  • Hej alle på tweak.dk


    Så er tiden endelig blevet inde til at smide den gamle væk og købe en ny hård gaming computer!
    Jeg regner stærkt med at købe alt fra shg.dk, så der har jeg lavet et bud på hvad min nye gaming computer kunne være men vil meget gerne hører jer andre brugeres bud på hvad der kunne ændres og forbedres!
    Jeg har uploadet et billede af de specs jeg havde forestillet mig og er åben for inputs.
    Foreløbige specs: http://peecee.dk/?id=51155
    Jeg regner med at ville smide ca. 10-12.000kr. på den så der er plads til lidt forbedringer! Der er især et par ting jeg er i tvivl om og det er følgende: Kabinet, Køler, Ram og PSUen.
    Systemet skal helst ikke være noget jeg selv skal ændre for meget på fo så går det som regel galt :boxed:


    Mange tak på forhånd!

  • hvis du ikke skal overclocke er bundkort og ram totalt overkill! her kan du sagtens nøjes med et billigt asrock mobo og så nogle billige kingston ram til ca 600kr for 2gb. PSU skulle ikke være noget at råbe hurra for! vil forslå dig at kigge på en crosair psu istedet! deres 520watt skulle være fin nok til din pc

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Hej tak for dit input!
    Jeg ville egentlig gerne beholde både rammene og bundkortet da jeg ved at det er ret god kvalitet, og så skulle det ikke undrer mig om jeg ville overclocke når jeg er kommet mere ind i det!
    MHT. ASRock har jeg haft meget meget dårlige oplevelser med deres bundkort så er lidt bange for at købe det...
    Men har taget dit råd angående PSU til mig og smidt en corsair 620W i istedet for :9xo
    Gerne flere inputs!

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Men har taget dit råd angående PSU til mig og smidt en corsair 620W i istedet for :9xo


    Jeg ville nok tage en 520W istedet, kan sagtens klare dit system og mere til endda :) Udover det ville jeg nok vælge en anden CPU køler, som f.eks. Scythe Infinity eller lignende
    Du kunne også tage et lidt billigere bundkort som f.eks. Asus P5N-E SLI.. er cirka 300kr og sparer, og det er også super kvalitet og godt at overclocke på :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

    Rettet en gang, sidst af lokkedue ().

  • Quote

    Originally posted by lokkedue
    ....Asus P5N-E SLI.. er cirka 300kr og sparer, og det er også super kvalitet og godt at overclocke på :)


    ...hvis der nu ikke skal køres SLI er Asus P5K så ikke bedre fordi det er P35 chipsæt?

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Quote

    Originally posted by Fcbforever


    ...hvis der nu ikke skal køres SLI er Asus P5K så ikke bedre fordi det er P35 chipsæt?


    Det er bare næsten 300kr dyre, valgte det andet asus mobo fordi jeg selv ved at det er god kvalitet og det er billigt :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Hej igen!


    Tak for jeres input har taget et kig på tingene og mine specs ser nu sådan her ud: http://peecee.dk/?id=51214
    Ved at DS4 er et stærkt bundkort er P5K at foretrække frem for? De koster alligevel nogenlunde det samme =)
    Har skruet ned for PSUen og sat en anden CPU blæser i efter et råd herinde fra!
    Udover det har jeg lavet en enkel ting der egentlig er værd at lægge mærke til har skiftet kabinettet fra P180 til P182 men det sjove er at hvis vi sammenligner priserne er P180 egentlig dyrest har dette nogen betydning eller kan jeg godt vælge P182?
    Er blæseren god nok til at holde min CPU kold uden at den får hele mit system til at larme? (Går nemlig ret meget op i at det er forholdsvist NO-Noise :D)
    Sidst, skal jeg købe nogle flere blæsere til mit kabinet eller vil de 3 medfølgende 120mm nok? (1 i toppen, 1 i bunden og 1 bagpå)
    Takker mange gange håber på flere input til evt. forbedringer har stadig lidt budget at løbe på :)


  • Har selv P180 og Scythe køler, og det er mere end nok til at holde min CPU kølig, selv med overclock. Og den er efter min mening dejlig low noise :)
    Ved ikke lige med forskellen på P180 og P182

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Køb en harddisk mere og kør spejlet RAID - giver det samme diskplads men med bedre ydelse...og hvorfor ikke en SATA DVD i stedet for en IDE?

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

    Rettet en gang, sidst af Fcbforever ().

  • Har taget et kig på det du sagde og kan altså se at den dvd-brænder jeg har valgt er SATA150 men hvis den ikke opfylder kravene så foreslå mig evt. en anden ?
    Angående harddisk så har jeg allerede en herhjemme som jeg har tænkt mig at smide den i RAID 0 med!
    Tak for dit input!
    Gerne flere på vej =D

  • Lad være med at købe Scythe.. Kølerne er så latterligt tunge og stor og monteringen er lige til at lukke op og skide i.. Der bliver brugt samme montering som på Intel stock køleren, hvilket bare ikke er godt nok til sådan en stor og tung køler.


    en Zalman CNPS 8000, vil snildt kunne klare det. Ellers er der jo sådan en som Arctic Cooling Freezer 7 Pro.. Begge kan sagtens klare det og vejer ikke synderligt meget så monteringen har ikke meget at sige.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Lad være med at købe Scythe.. Kølerne er så latterligt tunge og stor og monteringen er lige til at lukke op og skide i.. Der bliver brugt samme montering som på Intel stock køleren, hvilket bare ikke er godt nok til sådan en stor og tung køler.


    Enig

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Lad være med at købe Scythe.. Kølerne er så latterligt tunge og stor og monteringen er lige til at lukke op og skide i.. Der bliver brugt samme montering som på Intel stock køleren, hvilket bare ikke er godt nok til sådan en stor og tung køler.


    en Zalman CNPS 8000, vil snildt kunne klare det. Ellers er der jo sådan en som Arctic Cooling Freezer 7 Pro.. Begge kan sagtens klare det og vejer ikke synderligt meget så monteringen har ikke meget at sige.


    Har kigget på tippet angående blæseren og mit budget kan godt holde til at jeg vælger en Zalman CNPS 9500 i stedet for 8000eren formoder vel den nye er bedere men ved det ikke helt skal jeg tage den gamle i stedet? Sætter som sagt pris på at det er Low-Noise er begge disse blæsere det?
    Takker for dit input!
    Venter stadigt gerne flere :clap:

  • Min Thermalright xp120 er en RIGTIG dejlig køler. Er dog ikke sikker på den passer på det bundkort.
    Men med en papst low noise fan, køler den fænomenalt selv ved lave omdrejninger. I vinters stoppede min helt med at køre rundt fordi bios var sat til at slå den fra når cpu kom under 25 grader :))

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Min Thermalright xp120 er en RIGTIG dejlig køler. Er dog ikke sikker på den passer på det bundkort.
    Men med en papst low noise fan, køler den fænomenalt selv ved lave omdrejninger. I vinters stoppede min helt med at køre rundt fordi bios var sat til at slå den fra når cpu kom under 25 grader :))


    Tak for dit input!
    Lyder ret vildt det med at den bare stoppede :hb:
    Har egentlig ret godt styr på hvad der skal være i min Gaming computer nu men der er stadig en ting som bliver ved med at irritere mig og det er med køleren vil meget gerne have en der er low noise men som stadig formår at holde CPUen kold det synes dog meget svært at få fat på sådan en køler!
    Har læst flere forskellige test af kølerne både her på tweak.dk, men også på tweakup.dk og hwt.dk!
    Der er bla. tests af diverse Zalmans i CPNS serien men de bliver alle hugget ned for at larme for meget selv om de køler godt! Scythe Infinity har fået flotte anmeldelser fordi den holder temperaturen så langt nede trods den slet ikke larmer, men minus ved denne bliver at den er så stor og klodset som det også er blevet omtalt herinde.
    Så er der Arctic Freezing 7 som også har fået flotte anmeldelser hvad angår støjen for den er der ikke meget af med denne blæser men tilgengæld ligger den lidt dårligere end alle de andre kølere hvad angår temperaturen!
    Så hvis jeg kunne få lidt flere meninger om kølere som ville kunne klarer det udvalgte system (http://peecee.dk/?id=51214) ved en lav temperatur og low-noise så ville det være fremragende!
    Men vil selvfølgelig stadigvæk gerne hører om andre eventuelle forbedringer ;)

  • Hej igen!


    Har selv lavet en lille ændring og det er at jeg er gået fra Corsair PSU til Chill Innovation og det er jeg udelukkende pga. støjniveauet og så ved jeg at de performer stort set lige godt!
    Link til foreløbig comp: http://peecee.dk/?id=51516
    Er lidt i tvivl om jeg skal udskifte bundkortet med et Gigabyte DS4 P35?
    Og som sagt er køleren stadig det store spørgsmål for mig!
    Så hvis i ville hjælpe mig lidt og komme med nogle foreslag og ændringer til det bedre ville det bare være super!

  • Quote

    Originally posted by OnDsKaBeN
    Hej igen!


    Har selv lavet en lille ændring og det er at jeg er gået fra Corsair PSU til Chill Innovation og det er jeg udelukkende pga. støjniveauet og så ved jeg at de performer stort set lige godt!


    Det giver ingen mening at skifte til Chill med mindre det er mere larm du vil have. Har selv haft en Chill og sidder nu og leger med en Corsair, og når det kommer til støj så er Corsair altså Chill lang overlegen.


    Ang køler så vil jeg tage et kig på Zerotherm BTF 90 - den fylder ikke så meget men køler super godt.


    Ellers kig efter noget thermalright så kan det ikke gå helt galt.


    Vil også mene at du skal gå uden om Scythe køleren, den fylder alt for meget.

  • Quote

    Originally posted by Stubkier


    Det giver ingen mening at skifte til Chill med mindre det er mere larm du vil have. Har selv haft en Chill og sidder nu og leger med en Corsair, og når det kommer til støj så er Corsair altså Chill lang overlegen.


    Tak for dit input!
    Det lyder meget underligt alle de tests jeg har læst både her på tweak.dk, tweakup.dk og hardinfo.dk roser den til skyerne for både lydniveauet og performance!
    Angående blæser har jeg haft et kig på denne forholdsvist nye blæser fra ASUS sjovt nok. Den hedder ASUS Silent Knight : http://www.tweakup.dk/article/1185/dk/
    Var det måske en mulighed?
    Kom gerne med flere forslag alle jer brugere på tweak.dk :D