Snydt igen igen eller?

  • Hey Tweakerz...


    Jeg har lige købt en ny router: SMCWBR14-N
    Denne skulle iflg. kassen kunne overføre med med 300 Mbps, dette kræver dog sikkert at man har et 802.11n netværkskort? eller gør det?
    Er der en måde så jeg kan "overclocke" min computers (købt sidste år , derfor kørende med 802.11g) netværkskort, så jeg måske kunne overføre filer med 300 Mbps i stedet for de sædvanlige 54...
    Jeg burde have sat mig bedre ind i sagerne før jeg købte skidtet og rev kassen op ikke sandt? :O


    Sådan er det at være newb, nogle gange giver man bare 400 kr for meget :rolleyes:, i det mindste er den da fremtidssikret :boxed:


    Rasmus
    :rules:

  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Du kan ikke få et 802.11g kort til at køre 802.11n, der skal nyt hardware til.


    Pas på før du køber et nyt netkort. 802.11n er ikke færdigarbejdet endnu, så de produkter, der er på gaden nu, bygger ikke på nogen endelig version, og er sjældent kompatible med hianden, med mindre de er fra samme producent.


    Endelige skal det lige nævnes at du ikke skal regne med at opnå 300 Mb/s i effekt overførselshastighed, da der er en del overhead på protokollen. Men forvent en 40-50% ligesom man i bedste tilfælde opnår med 802.11g.