Turbo3 USB modem på 64bit Vista

  • En lille historie:


    Jeg har idag modtaget et Turbo3 USB modem fra 3.


    Problemet er så at jeg har 64bit Vista, som ikke er understøttet....


    Men det kan fanderme ikke passe - så jeg gik på nettet med mit Wimax og søgte verden rundt - i Korea stødte jeg på en side hvor jeg intet forstod men der var et link med noget der så ret interessant ud, linket var til en side i Portugal.


    I Portugal er der et tele selvskab (Kanguru) som udelukkende har mobile bredbåndsløsninger - bl.a. en løsning baseret på samme Huawei E220 modem som 3 bruger...


    Løsningen:


    Henter man de filer de har liggende så får man ikke bare 64bit signerede drivere, man får også en software update til sit modem!


    Sitet er lige her:
    http://www.kanguru.pt/de+o+sal…utos/SoftWareUpgrade1.htm


    Filen der skal hentes er denne:
    Huawei E220 Upgrade Vista 24 05 2007.zip


    Det der skal indstalleres er dette:
    Datacard update.exe
    E220Update_11.116.05.00.00.B268.exe


    Metoden:


    Når zip filen er hentet pakker I den ud.
    Find de 2 filer jeg refererer til - alle de andre skal ikke bruges!
    Kør først Datacard update.exe


    Sæt dit 3 modem til computeren og bed den finde de drivere den mangler på C: (somewhere vil Datacard update.exe nemli ligge de manglende 64bit drivere).


    Når modemet så er indstalleret så kør Datacard update.exe en eller to gange ekstra (man skal nemli resete sit modem før man kan updatere firmware.


    Når modem er resat (det skal lige siges at Datacard update.exe bare går i stå så man ikke ved om den har indstalleret en patch den skal eller ej, men det har den altså efter ca. 2 min!), så kør E220Update_11.116.05.00.00.B268.exe.


    Når det er gjort så er modem'et faktisk klar til brug i Vista 64bit!!


    ---


    Et lille minus:


    For at kunne ringe op til 3 så skal man have modem'et i en XP computer for at få softwaren ud af det RAM drev der er en del af modem'et.
    RAM drevet kan ikke tilgåes gennem Vista 64bit og da softwaren er pre-konfigureret til 3, så er det klart det nemmeste at hive den ud istedetfor at skulle bruge en ny udgave af softwaren og selv konfigurere den (det er faktisk det de sidste filer i zip filen man henter i Portugal er til).
    3's software vil dog gerne køre i Vista, når bare det indstalleres som admin.



    Et lille hint - slå alle autostart programmer fra + lad være med at bede modem'et ringe op når windows starter, det vil få din sidebar samt de fleste firewall's til at crashe (hvorfor ved jeg ikke, men det skete for mig).



    :9xo

  • Vil lige komme med en lille update nu jeg har brugt det her 3 net nogle dage..


    Jeg har opdaget nogle ting som er lidt sært - fx. hvis man forsøger at gå ind på http://www.aok.dk (alt om københavn) så kommer man ikke ind på det normale site, men kommer ind på den afdeling som også kan tilgåes fra en 3 mobil?!?
    -ved et tilfælde kom jeg faktisk ind på 3's hovedside, så der fik jeg muligheden for at kunne tilkøbe "guldpakker" og alt muligt andet, dét var virkelig langt ude!

  • Endnu en lille update:


    Man kan ikke se DR DK TV (live) med Turbo3!!
    -så tror de nemli at man bor i Sverige, og der må man ikke se live dansk tv over nettet..


    Hmm tror snart jeg må kontakte 3 og spørge om det bliver bedre - 64bit officielle drivere, aok sider der virker samt ip adressering fra Danmark..

  • Endelig fandt jeg en mail adresse man kan skrive til 3 på - info@3.dk - det underlige er bare at man skal ret langt ind under deres svenske side før man kan finde noget?!?


    Bliver spændende at se hvad de siger til at deres net er så hullet og "ubrugeligt" som det er tilfældet med bl.a. DR DK TV :crazyeyes: