Ny Bærbar - Zepto 6625WD Vs Novabook .... Please help me

  • Hej alle,


    jeg er ved at købe en bærbar og har faktisk bestilt en Zepto 6625WD til ca 14500, men der er stadig lang levering på denne.


    Imidlertidig har jeg set på Nova-book, der kan jeg få en bærbar med 4GB Ram og et 8600GS GFX (256mb RAM), som så kan få flere ram fra de 4GB. til 11000.
    Rammmene er desuden "kun" 667mhz, men dette skulle angiveligt ikke have en betydning - kan det passe?


    se den her: http://www.nova-gaming.dk/product.asp?pr...


    Hvad er jeres umiddelbare mening om denne - er det noget der virker eller vil jeg opleve en stor ydelses forskel ved at vente på Zepto 6625WD, som har et 8600GT


    http://www.zeptoeksperten.dk/Default.asp...


    Håber i kan hjælpe lidt.


    Er mer prisen på små 4k for Zeptoen givet godt ud?


    Mvh
    Lasse


  • Godt spørgsmål.. Et eller andet sted ville jeg nok tage forsøge at få lov til at pille ved den Novabook, da man ikke rigtig kender kvaliteten af kabinettet osv.


    Men hvis du kan spare de penge ift. Zepto'en + at du får en kraftigere konfig. med 4GB ram, ville det nok være værd at overveje?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • ja jeg vil også gerne have den i hånden først (NOVA kan jeg få idag og Zepto først om 1 måned).


    Hvad med 8600Gs m/256mb RAM , som kan få mere RAM fra de "alm." - er det fulstændig uegnet til at game på?


    Mvh
    Lasse

  • Quote

    Originally posted by Shika
    ja jeg vil også gerne have den i hånden først (NOVA kan jeg få idag og Zepto først om 1 måned).


    Hvad med 8600Gs m/256mb RAM , som kan få mere RAM fra de "alm." - er det fulstændig uegnet til at game på?


    Mvh
    Lasse


    Du mener TurboCache? Er bestemt ikke en god ide, da de stjæler ram fra de "normale" ram som du selv skriver..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula


    Du mener TurboCache? Er bestemt ikke en god ide, da de stjæler ram fra de "normale" ram som du selv skriver..


    Yessir - men hvis der er 4GB, er der så ikke lidt at give af?

  • Hey Shika.. får Novabooken til test her sidst i denne uge... og det ser da indtil videre ud til at være det bedste køb, hvis du spørger mig..


    den kommer med alt hvad man har brug for både office og windows, så tror den bliver spændende at teste..


    regner med at den er lagt op på http://www.laptopworld.dk sidst i næste uge.. altså hele anmeldelsen

  • Quote

    Originally posted by Shika


    Yessir - men hvis der er 4GB, er der så ikke lidt at give af?


    Ja er der men ydelsen er langt fra så god. Du skal også lige være opmærksom på at for at udnytte 4gb ram skal du kører 64bit os da 32bit ikke understøtter det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hvad med den Noba der hedder terminator?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Kan slet ikke se hvordan du sætter den zepto sammen til over 16000kr. Jeg har lige lavet en maskine hos zepto.dk som faktisk er identisk med nova'en:


    120GB 5400omdr SATA - SAMSUNG®
    Intel Pro/Wireless 4965AGN
    Dansk tastatur layout
    SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
    15,4" WSXGA+ 1680x1050 - 6625WD
    6 Cell batteri
    NVIDIA® Geforce 8600M GT
    Miljøafgift
    2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
    4096MB (2x2048) DDR2 800/PC6400 SODIMM "Vigtigt læs info"
    Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - DK (min.: 512mb ram)

    Pris: kr 12.171,00



    Større disk, bedre grafikkort og bedre skærm, dog koster den 1200kr. mere og er uden Office.

  • Happy er det ikke en 6625WD du har samlet der ? - For jeg opnår helt samme pris, men det er UDEN moms ;) Med moms runder vi de 15.000 kr ( Ude til venstre kan man vælge pris med og uden moms ).

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Happy er det ikke en 6625WD du har samlet der ? - For jeg opnår helt samme pris, men det er UDEN moms ;) Med moms runder vi de 15.000 kr ( Ude til venstre kan man vælge pris med og uden moms ).


    Kan da godt passe.. mente jeg havde slået det til, men det er nok smuttet i farten så.


    Men stadig.. jeg er ikke i tvivl om hvilken jeg ville vælge. Jeg har snart prøvet en del zepto'er, og synes sgu at de er gode. Sidder stadig med min 6214W, og overvejer at få den opgraderet til en af de nye - når engang pengene er til det :ph34r: