hvilket bundkort til 4 gb ram

  • Hey.
    Mit MSI K9N neo kan ikke læse 4 gb ram pc 6400 .. øv.. så er der nogen der har 4gb ram og kører med AM2 ? hvad for et ville virke?

    AMD 6000 x2
    4x1 gb pc6400
    2x500 gb sata2 disk
    512 mb graffik
    Windows 7 64bit

  • hey.. en 64 bit hjælper ikke.. den kører jeg allerede med.. tror det er min bundkort der skal skiftes

    AMD 6000 x2
    4x1 gb pc6400
    2x500 gb sata2 disk
    512 mb graffik
    Windows 7 64bit

  • Blir lidt nervøs nu. :$ har lige kkøbt der her :MSI K9N SLI-2F nForce 570 Chipset nogen der har erfaring med det?

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

  • Har prøvet at bios opdatere og rode rundt i bios generelt, den læser fint dem ´lige i starten, men ikke når pc er startet helt op.. den er nu til "doktor" og så ser jeg hvad de siger.. skal nok lige give besked *S*

    AMD 6000 x2
    4x1 gb pc6400
    2x500 gb sata2 disk
    512 mb graffik
    Windows 7 64bit

  • AM2-soklens komme varslede mange forbedringer for AMD-systemer - heriblandt en ny, forbedret hukommelsescontroller med understøttelse for DDR2 og flere spændende teknologier i selve processorerne. NVIDIA har i denne anledning valgt at lancere en stribe nye chipset, og dette MSI K9N SLI bundkort er baseret på luksus-MCP'en (Media and Communications Processor), nForce 570 SLI.


    Dette fremtidssikrede, højteknologiske bundkort kan monteres med kompatible AMD Sempron-, Athlon 64-, Athlon 64 X2- og Athlon 64 FX-processorer.


    På mange måder er K9N SLI velegnet til et lynendes hurtigt entusiastsystem - dels grundet to PCI Express x16-slots, som giver mulighed for at konfigurere to grafikkort i SLi (Scalable Link Interface), dels grundet hukommelseskapaciteten på hele 8GB! Ønsker brugeren at installere mange harddiske og evt. opnå øget hastighed og/eller sikkerhed, kan den avancerede lagringscontroller i nForce 570 SLI MCP'en med fordel benyttes: Hele seks SATA-harddiske kan tilsluttes og konfigureres som RAID 0, 1, 0+1 og 5, men det er også muligt for brugeren at benytte op til to parallelle ATA-diske.


    Det stilede og konstruktionsmæssigt imponerende bundkort benytter desuden passiv køling, hvorfor MSI K9N SLI giver god mulighed for at samle en støjsvag computer.




    Læste lige det her. det er måske en løsning. byt skidtet hvis der er noget garanti på.


    EDIT: Fandt det her på MSI's hjemmeside under dit motherboard


    SURPPORTED MEMORY:

    Buffalo
    Crucial
    Corsair
    Kingston
    Mushkin
    OCZ Technology



    Main Memory
    • Supports dual channel DDR2 400/533/667/800, using four 240-pin DDR2 DIMMs.
    • Supports the memory size up to 4GB
    • Supports 1.8v DDR2 SDRAM DIMM
    Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR2 voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
    Example: Kingston HyperX DDR2-800 PC-6400 operates at 2.0V, 4-4-4-12.
    For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

    Rettet 2 gange, sidst af Dingle ().

  • et andet problem kan være det sædvanlige med amd...hvis man har mere end 2 stænger kan memorycontrolleren (som sidder i cpuen og ikke i chipsettet ) ikke styre dem medmindre de kører i 2T timing......og selv vista 64 bit har haft probs med over 3gb ram....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Som jeg lovede vender jeg nu tilbage mht til problemet:


    Havde pc til rep, og de havde den i knap en uge hvor de fik meget grå hår i hovedet, bla:


    Det nye bundkort var der fejl på (Har skiftet til K9N Platinium SLI), så et nyt i der.
    Mit sata dvd drev er ikke vista ready.-- så instalationen stopper simpelthen så snart den er sat til.. så min dvd brænder måtte tage slæbet da det er en "gamledags" type..
    Bios er opdateret så den kan nu se alle mine 4gb ram..
    Nyt dvd drev er sat i af den gamle slags.
    så det kører pt.. men jeg er ikke helt tilfreds med vista, da den er meget langsom til at starte op.. jeg kan nå at starte alle de andre jeg har stående inden den er på "skrivebordet".. ak ja.. det ender måske med vista bliver lagt på hylden igen..

    AMD 6000 x2
    4x1 gb pc6400
    2x500 gb sata2 disk
    512 mb graffik
    Windows 7 64bit

  • Ja så vil jeg da lige fortælle at mit MSI bundkort er røget ad Hel++++ til. Fuck noget skod. det kunn ikke genkende min processor. der står at det understøtter AM2 og det gør det sikkert også,men bare ikke min 6000+. FØRST FRA BIOS-VERSION 1.6!!! Og det er født med en tidligerer version. Hvad gør man så når man er ved at samle en helt ny computer, Tjaaaa- på MSI's support forum mener de at man jo bare kan låne en ældre processor af en ven eller i en butik-samle systemet-flashe bios-sætte den nye processor i. DOOH!! Så jeg fik mig et asus istedet. Kører også med vista og det kører virkelig som en drøm.Lynhurtigt. BYE BYE XP :clap:

    GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

    Rettet en gang, sidst af Dingle ().