ang. bærbar

  • Min acer travelmate bærbar er ved at være meget gammel nu, stadig en god computer, men problemet er den engang imellem flimre eller bliver sort skærm eller endda fryser, det kan ordnes ved at rykke på skærmen, men hvis den fryser skal du slukke den og starte den op igen. Så ville høre hvilke årsager det kunne være, om det muligvis er batteriet som har brug for en udskiftning?

  • af min storebror =) som købte den af en over qxl, så der er ingen reklamationsret eller garanti hvis det er det du tænker på :)

  • altså det med at systemet fryser, burde kunne løses mmed en formatering...


    Det med at skærmen flimrer og går i sort sker også for min gamle spand af en bærbar. Det er faktisk noget som der sker for alle bærbare før eller siden. typisk er det kablet ned til grafikkortet i den der begynder at gå løs af at man har åbnet og lukket den så mange gange.


    problemet er bare at komme ind til kablet, for man bliver nødt til at skille skærmen ad og næsten skille de bærbare til atomer i de fleste tilfælde for at kunne se om LVDS (lissom alm. VGA stik, bare med strøm også) stikket sidder fast i både skærm og laptop.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Er det noget man kan smide ned til merlin og få dem til at ordne det?


    Det hjælper ikke at formatere når den fryser. Har prøvet det masser af gange.

  • Quote

    Originally posted by holy-me
    Hvad skulle du gøre ved det da den minimum er 6 år, så er reklamations retten udløbet.


    Kontakt dem alligevel, det kan være de tager lidt penge for det, men det er nok mindre end hvad Merlin tager for det.
    Desuden kan de nok hjælpe dig hvis det er noget andet eller noget.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Kontakt dem alligevel, det kan være de tager lidt penge for det, men det er nok mindre end hvad Merlin tager for det.
    Desuden kan de nok hjælpe dig hvis det er noget andet eller noget.


    Jeg plejer ikke at formulere mig dårligt, men det var faktisk lige præcis dét jeg mente.

  • enig merlin er alt for dyre.....det med skærmen tror jeg muligvis bliver for dyrt at reparere, hvis der er noget der skal skiftes...


    der kan være mange årsager til at den fryser....en ramstang der er blevet defekt, eller støv der har sat sig inde i blæserne er nok de 2 mest sandsynelige med den alder.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.