Erfaringer med Wi-Fi telefoni? (gratis telefoni)

  • jeg tænker at jeg snart vil skifte væk fra mit telmore abonnoment da de tager 16kr./måned selvom jeg ikke bruger telefonen (bruger ikke min telefon meget)... Jeg ved at jeg vil skifte til wi-Fi telefoni før eller siden og med alle de mobiltelefoner, der understøtter wi-fi, der er derude nu så kan jeg ligeså godt gøre det nu...


    jeg vil gerne høre fra jer der bruger wi-fi telefoni allerede


    - hvordan fungerer det for jer?
    - finder jeres telefon nemt nærtliggende "wi-fi baser"?
    - evt. problemer?



    tak for hjælpen :D

  • Hejsa


    jeg har nedlagt min alm telefon for at køre på skype og har pt den her tele Cordless DUALphone og bedre lyd får du sku ikke alle i familien har skype så vi ringer jo gratis sammen.
    Har da så lige købt sådan en her SMCs Wi-Fi-telefon hvor jeg er fri for at tænde min bærbar som pt. står for min telefoni.
    den køre direkte på mit trådløse net og virker jo lidt som en mobil bare der er et trådløst netværk du kan komme på, men har dov ikke fået den enu men glæder mig til at prøve den.
    Har kørt med den anden i ca et år nu og det dur bare kan varmt anbefales.


    EDIT: Du kan jo også bruge det til at ringe til alm telefoner og mobil til en fornuftig minut pris f.eks det her Skype Pro og så får du et telefon nummer så andre med alm. tele også kan ringe til dig.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet 2 gange, sidst af Brumbassen ().

  • tak for svaret...


    jeg har set masser af skype telefoner og andre wi-fi telefoner - men har læst at nye mobiler også har wi-fi, så man kan ringe via sin inet tlf-service bare man er tæt ved en wi-fi "sender"...


    jeg tror ikke jeg kommer til at køre skype ligesom dig, da jeg har læst om andre udbydere der har tilbud der passer mig bedre...


    hvad betaler du for et opkald til en mobil i dk?

  • Hejsa


    har pt ikke lavet så jeg kan ringe ud på alm telefoner og mobil men skypes takster kan du se her SkypeOut-takster


    men ellers ca. 13 øre til alm tele i dk

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().