Router til Router

  • Jeg sidder og roder med Cybercity Solo og alt virker. Router/modem fra CC er en Zyxel Prestige 2606R-61.


    Efter denne ønsker jeg monteret en Asus 530GL trådløs router så min laptop kan komme på, men denne del driller mega meget!


    Here goes:
    Jeg smider fra CC routeren det gule patch kabel over i WAN på Asus routeren som sidder i Zyxel´s LAN. Herefter smider jeg et kabel fra Asus routeren ned i min desktop der også skal have net :)
    Jeg går ind på min Asus Router og deaktivere Asus routeren til at gøre DHCP og sørger for de ikke for samme IP.


    Det virker så bare ikke.


    Kan nogen give mig en trin for trin til denne del, så jeg kan få net på begge maskiner :ohmy:

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Jeg er ret sikker på, at du ikke skal bruge WAN porten på router nummer to. Så prøv at sæt stikket i en LAN port på din ASUS router.


    Løste det og faktisk lidt på samme måde som du skriver.


    Smed patch kablet fra CC routeren i switchporten på Asus routeren og en netkabel fra Asus routeren og til desktop. Released og renew en ny IP og laptoppen gled på nettet ;)


    Første kommentar om at vende stikket var vist fuldemandssnak ;)

  • normalt skal man bare disable dhcp på router nr 2 og åbne alle porte..så virker den som en switch.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    normalt skal man bare disable dhcp på router nr 2 og åbne alle porte..så virker den som en switch.


    har jeg prøvet hos en af mine m8's LinkSys og åbnet alle porte i hans Zyxel men alt er stadig firewalled...