crash - efter formatering :O

  • Hey!


    Jeg har for et par uger siden formateret min maskine, da det var ved at være tiltrængt. Jeg har gjort det mange gange før og alt gik, som det plejer. Efterfølgende har jeg fået et utrolig irriterende problem; jeg crasher. Desuden er mine fps droppet meget! Hver gang jeg crasher, foregår det mens jeg spiller WoW (nok fordi jeg spiller WoW 95% af tiden, når maskinen er tændt). Man kan tydeligt mærke, at crashet kommer - lige pludselig kommer der meget store lags - som om noget f.eks. opdaterer, derefter kommer der en windowslyd. Jeg har derfor kigget mine programmet igennem, men intet burde opdatere uden at bede om tilladelse først. Jeg har prøvet flere forskellige grafikkort-drivere og div. forceware - inkl. det jeg normalt bruger, men det ændrer ikke ved noget. Jeg har kigget ind i maskine og blæseren kører fint rundt på mit gfx.
    Som tidligere nævnt er mine fps droppet meget. Steder hvor jeg før (i WoW) havde ~70 fps er nu helt nede på 5-15 fps. Jeg kørte en 3Dmark06 test og kørte stort set kun 0-2 fps, når det var grafikkortet, testen belastede.


    Min computer har følg. specifikationer:


    CPU Type AMD Athlon XP, 2083 MHz (12.5 x 167) 2800+
    Operativ System Microsoft Windows XP Professional
    OS Service Pack Service Pack 2
    DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)


    Motherboard
    ASRock K7S8X v3 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
    Motherboard Chipset SiS 746FX
    System Hukommelse 1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
    BIOS Type AMI (10/20/04)


    Grafikkort
    Grafikkort NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)
    3D Acclerator nVIDIA GeForce 6600 GT AGP
    Skærm AOC Spectrum 9Glr(A)/9Glrs(A) [19" CRT] (1249601653)

    Multimedie
    Lydkort Creative Audigy 2 Audio Processor

    2x ATA harddiske


    -------------------------------------
    EDIT: Jeg har selvfølgelig tjekket for spyware og virus
    +
    lyden, som bliver afspillet ved crash/frysning, er den lyd, som inde under windows-lyd menuen kaldes for "stjerne" (windows XP error)
    -------------------------------------


    Jeg vil meget gerne høre, hvad I tror problemet er og hvordan det evt. kan rettes op på.
    Spørg endelig, hvis jeg har glemt noget.
    På forhånd tak

  • det kan være mange ting
    hvad dine temp på gpu og cpu
    hvilken psu har du og hvor gamel er den

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    det kan godt være på grund af varme din pc lukker ned 56 grader på cpu'en er da meget


    køre du med box køler eller hvad


    en AMD XP cpu lukker ik ned på grund af varme


    Hvis det er muligt, så se om du enten kan geninstallere driveren eller går tilbage til en tidligere version.. lugter rimelig meget af driverproblemer , eller problemer i registreringsdatabasen..


    Desuden kan du prøbe at køre igennem med antivirus og antispyware programmer for at se om ik der er noget galt her... tjek måske efter i det vindue der kommer frem når man trykker ctrl-alt-delete (joblisten) og se om der ikke er noget andet der suger 99%cpu (undtagen "aktiv systemproces", den skal suge 99% når computeren er idle) eller store mængder RAM


    Desuden er 56 grader på en AMD XP nu meget normalt, især med en stock køler

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • har skiftet driver 4-5 gange nu og bruger den samme, som jeg brugte inden (en ældre nvidia driver - de virker altid bedre end beta versioner imo)


    har også prøvet at scanne flere gange med avg og avg-spyware og uden resultat


    og i taskmanager er heller intet usædvanligt :(

  • Download Data lifeguard Diagnostics og kør testene igennem:


    http://support.wdc.com/downloa…asp?cxml=n&pid=999&swid=3


    Du kan også hurtigt teste med hdtach om den svinger kraftigt nedaf nogen steder.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Sørger du for at fjerne driverne ordentligt inden du installerer nye?
    Og er du sikker på det er den rigtige driver du har fat i? Der er jo blevet en del flere efterhåbnden istedet for bare en all-in-one.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • ja, jeg sørger for at fjerne driverne.. og har brugt præcis samme driver(e), som jeg har brugt tidligere.. lavede en backup med .exe filerne til 2 forskellige drivere, som jeg havde været glad for inden formateringen.




    mht. testprogrammet, så bliver der meldt fejl på min ældste harddisk! - kan den have så høj indflydelse på fps'en? bør nok nævnes, at den harddisk, der er fejl på, er den jeg bruger til windows :/


    findes der ikke nogle testprogrammer, der går ind og tester de forskellige stykker hardware én efter én, så man kan fejlfinde på den måde?

  • Sisoft Sandra har vidst en funktion der gør det, men ved ikke hvor god den er.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Føles OS'et i sig selv ikke meget sløvt og kan bruge lang tid på selv småting som at åbne et vindue i explorer?
    Hvis ja.. så er det pga. at nogle blokke er smadret.. smid hd ud eller RMA den hvis den er ny nok.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • generelt virker computeren fint.. jeg browser hurtigt, kan se film uden problemer osv osv..
    har lige formateret og tjekkede bare lige forum, inden jeg hentede 3dmark, så nu er jeg spændt på om der en nogen forskel