Zepto Bærbar - 8800 GT vs. 7600 GS ? 2000 værd ?

  • Konfiguration 1
    14.1" Wxga skærm Crystal Clear
    1,83 GHz Intel® Core™ Duo T2350
    2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
    120GB 5400omdr SATA - SAMSUNG®
    54Mbit Trådløst netværk
    SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
    DK tastatur layout, Sort
    6 Cell batteri
    NVIDIA® Geforce Go 7600 512MB
    Miljøafgift
    OnlineRabat
    SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W
    DK tastatur layout, Sort


    Konfiguration 2
    SAMSUNG COMBO 6xx4w/6xx5WD/2xx5W
    DK tastatur layout, Sort
    14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
    6 Cell batteri
    NVIDIA® Geforce 8600M GT
    Miljøafgift
    1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz
    2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
    120GB 5400omdr SATA - SAMSUNG®
    Zepto Wpro 300Mbit BGN


    Hvad skal jeg vælge? Kon. 1 kan jeg få til 6000,00 kr og kon. 2 til 8000. Den eneste egentlige forskel er vel grafikkortet, 7600 GS kontra 8600 GT - men er det virkelig de 2000 værd? Vil gerne have jeres mening.


    På forhånd tak

  • GO 7600 er DX9 baseret og GO 8600 er DX10 baseret.


    Og gfx er ikke eneste forskel i de 2 bærbare.


    Konfig. 2 du nævner indeholder Santa Rosa platform, og en langt bedre skærm, med højere opløsning, + at CPU'en er en "gigant" i laptop med 4Mb L2 og 800Mhz FSB og iøvrigt en Core 2 Duo, hvor den i konfig. 1 kun er en Core Duo med såvidt jeg husker en 533Mhz FSB.



    Så alt i alt er de 2000,- ekstra ekstremt godt givet ud, da Konfig. 1 er forældet i forhold til :)


  • Sé, det er et indlæg, som man kan bruge til noget. Tak til SproNx.


    Men i princippet er det så ikke ligegyldigt, at det understøtter dx10? Det er vel stadig så lille et kort, at det ikke ville kunne køre nogle dx10 baserede spil?


    edit:


    Har hørt meget dårligt om zepto som forhandler, jeg kan forstå på det hele, at de er virkelig skrappe, når det kommer til RMA?


    Btw. fandt lige et link af storebroren til konfig 2 (men samme grafikkort, og endda 1024 mb ram mindre) - og den får de "onde" benches, taget i betragtning af, at det er en bærbar. 8xAA + eyecandy kører med omkring 30 fps i mange spil! http://www.laptopworld.dk/index.php?id=385


  • Så forældet er det så heller ikke lige ;)
    Hertil skal man have Vista for at kunne udnytte DX10 samt applikationer der er bygget til DX10.

  • Ville bestemt også vælge konfig. 2 - Også som Spronx siger, men også fordi det 8600 er MEGET hurtigere end et 7600! Mener der er en test et sted, af netop 8600 vs. 7600 og her er 8600 meget overlegen i samtlige tests!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ville da også vælge en lappie med Santo Rosa platform i dag. Når det er sagt, så syntes jeg der dømmes ret hårdt når i945 omtales.... Forældet...?
    Græsset er altid grønnere på den anden side.
    Jeg har læst http://www.laptopworld.dk testen af en lappie med Santa ROSA.. Det går stærkt, men på den anden side, så var det ikke fordi jeg røg ud af stolen af begejstring.

  • Hmm, okay - jeg har alligevel tænkt på at investere i Vista Business..


    Men tak for jeres inputs, keep em comming..


    Der er ikke nogen der kan sige noget om zepto som forhandler, vel?


  • Der er ikke særlig mange test programmer til DX10, så der er ikke så mange der ved hvor godt GeForce 8 familien egentlig yder på det område.


    Ja det er en "lille" chip, men på en bærbar er det jo heller ikke meningen at man skal spille de mest krævende spil i fuld opløsning og alle indstillinger på Ultra High. ;)



    Quote

    Originally posted by Tarantula
    Ville bestemt også vælge konfig. 2 - Også som Spronx siger, men også fordi det 8600 er MEGET hurtigere end et 7600! Mener der er en test et sted, af netop 8600 vs. 7600 og her er 8600 meget overlegen i samtlige tests!


    Der er en test her af 8600M, dog mod AMD.ATI's Radeon X1700 som er en tand kraftigere end Go 7600 så man kan vidst roligt sige at der er smæk på. :)



    Quote

    Originally posted by kungfuis78
    Hmm, okay - jeg har alligevel tænkt på at investere i Vista Business..


    Men tak for jeres inputs, keep em comming..


    Der er ikke nogen der kan sige noget om zepto som forhandler, vel?


    Zepto som forhandler er dyrest. Du bør kigge på ZeptoEksperten.dk eller ComputerSalg.dk. Dog kan jeg ikke huske om de to har fået de nyeste Zepto'er.

  • Har kun positive oplevelser med de jeg har og andre jeg kender har haft, også i forbindelse med RMA (min har lidt under mit dårlige hunør, så den har været inde en del gange)..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Først og fremmest - tak til alle for de gode inputs!


    Spyro


    Tak for info. Man kan ihvertfald konkludere, at grafikkortet sparker ok meget røv.


    Rigtigt fedt med de alternative forhandlere - har lige været inde på siderne, og kan spare 800 kr ved at købe på computersalg.dk ! :) (btw nogle der kender til denne forhandler?)


    teko


    Ok lyder godt :)!

  • Hvis folket der ude - Bublegum og Maverick læste mit indlæg ville de også se at jeg ikke beskriver Konfig. 1 som forældet, kun at det er forældet I FORHOLD TIL Konfig. 2!


    Der er stor forskel på de 2 ting ;)


    Og som jeg også skrev så vil de 2000 sidste mønter være pænt godt givet ud :)


  • Købte min uden problemer hos zeptoeksperten.dk


    SproNx: Jeg er nok lidt nærtagende hvad min Zepto angår.. Kostede trods alt over 11K inkl. 2.500 i online rabat for et par måneder siden. :D

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    SproNx: Jeg er nok lidt nærtagende hvad min Zepto angår.. Kostede trods alt over 11K inkl. 2.500 i online rabat for et par måneder siden. :D


    Kig i min signatur ;)


    1mdr gammel