Vil shg kunne se at jeg har skiftet chipsetkølere?

  • Jeg er 99% sikker på at mit Asus A8N sli se er afgået ved døden, og da den kun er 15 måneder gammel vil jeg jo selvfølgelig gerne RMA'e den.. men vil de kunne se at jeg har brugt en anden køler imens?


    Altså, tager de faktisk chipsetkøleren af for at teste om det er originalt sat på?


    Ved udmærket godt man mister garanti på det men shh :p


    Nu vi er ved emnet, en Asus A8N-E er vel ligeså god som mit, bortset fra det ikke har sli, ikke sandt?
    Nu tænker jeg osse i overclock.. jeg nåede 265fsb med SLI SE.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU


  • Nej det tror jeg sgu ikke de kan.. Så længe du sætter den originale køler på, burde der ikke være nogen ko på isen!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • er du sikker på man mister garantien pga det...sålænge man sætter en tilsvarende eller bedre køler på, kan det godt være ok...ved DFI havde den politik, men det er så direkte producenten der satte den.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    er du sikker på man mister garantien pga det...sålænge man sætter en tilsvarende eller bedre køler på, kan det godt være ok...ved DFI havde den politik, men det er så direkte producenten der satte den.


    Tror det er fordi at hvis man brænder chipsæt af med en køler man selv har monteret, så fratager de ansvar for kortet, da man sagtens har kunne fejlmontere den, eller ødelægge noget under monteringen

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

    Rettet 2 gange, sidst af Nice2u ().

  • Hmm jeg kom til at sætte nogle mærker ved en af dutterne bagpå bundkortet ved chipsettet da jeg skulle tage zalman køleren af. Kors de sidder så hårdt fast.


    Det ser de vel... så jeg har ingen chance nu, vel?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Hvis det ikke virker er det vel altid et forsøg værd at sende ind til dem?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Jeg har lavet det, der er MEGET værre ;).. Så prøv du bare :)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Jeg har lavet det, der er MEGET værre ;).. Så prøv du bare :)..


    Det samme her, også ved SHG. Sagde bare til dem at det ikke virkede mere og jeg gerne vil have et tilgode beløb - vupti en uge senere havde jeg penge på min konto.


    Der er ikke andet for end at prøve.

  • Quote

    Originally posted by Stubkier


    Det samme her, også ved SHG. Sagde bare til dem at det ikke virkede mere og jeg gerne vil have et tilgode beløb - vupti en uge senere havde jeg penge på min konto.


    Der er ikke andet for end at prøve.


    Jeg rykkede et GFX i 9 stykker og limede det sammen med superlim, påmontede køler (med superlim), bad en bøn og sendte hele lortet retur.. - Og jeg fik det ombyttet ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Jeg rykkede et GFX i 9 stykker og limede det sammen med superlim, påmontede køler (med superlim), bad en bøn og sendte hele lortet retur.. - Og jeg fik det ombyttet ;)


    Hvis det er andet end en god røverhistorie, så er det godt klaret ;)


    Jeg skulle have fjernet heatsinksene på mine RAM, og var ikke lige tålmodig nok, så min kniv kom lidt for tæt på printet - så virkede de PC6400 ram ikke mere ;)


    Mvh Stubkier


  • Det er skam rigtig nok..


    Modtog kortet og tænkte, at der skulle vandkøling på. Rammene var kølet i forvejen, og jeg måtte derfor hitte ud af nogle kobberblokke til rammene. Fik fat i nogle fra revoltec, men de faldt af så snart jeg vente kortet på hovedet; det termiske tape var simpelthen ikke godt nok.
    "Pis," tænke jeg og begav mig mod den lokale HW pusher. Han sad inde med en 2 komponentlim fra Artic, og sagde at "Hvis du sætter noget sammen med det, får du det IKKE fra hinanden igen!" "Baah," tænkte jeg - "det siger de altid," så jeg købte tuben løb hjem og limede ramblokke på - og mindsanten, de sad fast. Det hele kørte som smurt indtil ca. en uge efter, hvor jeg startede maskinen - og pludselig var der sort skærm. Jeg testede med andet GFX, og det spandt bare, så det måtte være GFX.
    Jeg stod så i den situation, at jeg skulle have kølerne af de 8 ramblokke, så jeg tog godt fat og hev til. Men intet skete. Jeg rådførte mig herefter med HW-oraklet, og vi blev enige om, at smidde kortet 3 døgn i fryseren, herefter varme det op med en hårtørrer samtidig med, at jeg skulle prøve at lirke køleblokkene af med en hobbykniv.
    Og det var hurtigere gjort end sagt, men det hjalp ikke meget. Først da jeg virkelig lagde power i svubbede den af, og jeg sukkede lettet op. Indtil jeg opdagede, at hele RAM-kredsen sad under den køleblok, jeg lige havde rykket af. Sådan fortsatte jeg med 8 blokke mere, og så kan du vel selv regne resten ud :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hmm, så er det vel værd at prøve.


    Stubkier, forklar lige det tilgodebeløb?
    Hvor gammel var hardwaren osv?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Jeg har spildt cola i en Zepto bærbar så bundkortet brændte af (og det var mere end bare 5 dråber), og de skiftede det uden problemer så tror heller ikke det er noget problem i dit tilfælde.


    Men husk at når det er over 6 måneder gammelt så foregår reklamationsretten ved at det er dig der skal bevise at det er en fejl ved hardwaren og ikke at du har ødelagt det. Men bevisførelse som er praktisk talt umulig. Men det er så meget forskelligt hvor strikse de enkelte butikker er med det.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Måske var mit tilfælde lidt specielt. Det sæt RAM jeg ødelagde var ca 10 dage gamle. De går så i stykker, jeg skriver til SHG og forklare dem at de ikke virker (siger ikke hvorfor), efter en snak med dem blive vi enige om at jeg sender mine RAM til RMA, og jeg samtidigt køber et nyt sæt som jeg for tilsendt.


    Jeg så købt to sæt ens RAM ved dem. På min RMA sag skriver jeg at jeg vil have penge udbetalt, og at de dermed ikke skal vælge en tilsvarende eller bedre vare for mig. Det hele forløb meget smertefrit.


    Bare snak med SHG og forklar dem det at det ikke virker, det hjælper gerne at forklare problemet i detajler, og fortælle hvilke ting du har gjort for at teste det.


    mvh Stubkier

  • Jeg går ud fra at shg ikke er så strikse så?


    Mit mobo er 16 måneder gammelt.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU