Bedste grafikkort til 500kr

  • Hej.
    Jeg har en dreng som gerne vil spille "Battlefiels 2142", det kan mit grafikkort ikke klarer(Geforce4 TI 4800 SE), så jeg må ha et nyt. Men riget fattes penge, så prisen for et nyt skal ligge omkring 4-600kr, hvis det altså kan lade sig gøre. Mit motherboard er Biostar M7NCG 400.
    Everest siger at det har 3 PCI udvidelses sokler og 1 AGP.
    Håber det er oplysninger nok!
    Svaret må meget gerne med indholde en begrundelse.


    Mvh Meterpunk.

  • Tak for svar.


    Ja jeg ved godt at mit budget er skrabet. Kan du eventuelt fortælle mig hvor jeg kan se de præcise specifikationer på X1550, ifølge EA skal kortet have vertex shader 2.0 og pixel shader 2.0, men jeg kan ikke finde disse oplysninger.

  • under bruger guides afdelingen af det her forum ligger også en liste over hvilke grafikkort er hurtigere end hvilke andre. Den liste kan du bruge for at se hvilke brugte kort på markedet er bedst.
    pixel shader 2 kom i ati's x serie og i nvidias fx serie så vidt jeg husker, men jeg ville holde mig fra fx serien. Så enten køb det ati ovenfor, eller find et billigt geforce 6/7 kort eller et x600 eller bedre.
    Husk du skal bruge agp - ikke pcie

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by meterpunk
    Tak for de gode svar, så blev jeg da en del klogere.
    Har jeg ret i at jeg selv skal lukke spørgsmålet?


    Kun hvis du selv syntes du har fået det input du skal bruge, ellers kan du jo bare lade den stå åben.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m