sound sound sound system til compen?

  • Halløjsa alle sammen.


    Står og vil kassere mit gamle stereo-anlæg da det fylder mega meget på værelset... sådan som det fungere nu køre der kabel fra min comp til aux og derved kommer lyden igennem stereo-anlægget..


    Jeg har tænkt mig at skrotte det og højtalerne (begge lort) og købe mig noget der er beregnet til at sætte til computer. Budget ligger på 1000 + - et par hundrede..


    Da jeg har tinitus skal det ikke kunne spille super højt men hellere have en ren og god lyd.


    Håber i har lidt forslag??!!


    På forhånd tak, :crazyeyes:

  • hvis du ikke regner med at skulle høre musik på andre tidspunkter end når din pc er tændt - og du gerne vil have god ren gengivelse af lyd så er et par monitors måske noget for dig?

  • Min comp køre næsten døgnet rundt så derfor ;)


    De plejer vidst at være ret dyrer?


    Jeg tænkte mere på noget ala det der creative lavede for nogle år siden med 2 - 5 højtalere og en sub,


    Men selvføglelig, hvis 2 monitors laver go lyd og kan komme direkte i pc er det også super!


    Har du nogle forslag af et bestemt mærke? Ved INTET om hifi :(


    og mange tak for svaret

  • det billigste jeg kunne finde : http://www.nettomusic.dk/shop/productinfo.asp?id=9470


    hvad jeg umiddelbart ville anbefael (uden at kende andet end producenten) : http://www.nettomusic.dk/shop/productinfo.asp?id=5066



    ligemeget hvad vil jeg anbefale dig at købe noget fra nettomusic - de er bare billigere - og har også en butik i dk. Har selv købt ting ved dem før og kan klart anbefale dem...



    find et par monitors der passer dig fra deres hjememside og find ud af om deres udgange passer dig (jack / mini-jack) - jeg tror de fleste går ud i jack stik, så i det tilfælde skal du altså ha et lydkort der kan ta jack stik. Men hvis du planlægger at ha ordentlig lyd på pc'en er et lydkort køb måske også forestående?

  • Ser og "lyder" jo meget godt :)


    Selvfølgelig søger jeg også en form for dybde i lyden, er der også det i dem?


    Og hvordan med strøm?


    Og kan de kobles direkte til comp UDEN at skulle igennem in form for forstærker?


    Endnu engang tak!


  • DX4'erne er aktive, altså de har en indbygget forstærker, så du sætter dem bare direkte til PC'en og til 220V.


    Har du læst reviewet? Bare den første boks...

  • alle monitors har deres egen strømforsyning - det er netop det der gør dem til monitors.... monitors er kalibreret ret peæcist fra fabrik og da der ikke er nogen forstærker til at give sit præg på lyden får man som regel en god præcis gengivelse af lyd...


    forresten virker det der M-Audio DX4 tilbud ganske fornuftigt

  • Ahh okay sådan... :)


    Det bliver enten dem eller Behringer MS40 Digital Monitor (40 Watts) som du linkede til


    Efter lidt google har jeg fundet et par gode reviews af dem også nemlig..


    Jeg er vild med udseenet på Behringeren. Men hvad betyder det de er "Digital"??


    Og hvad hedder det stik man skal bruge til at sætte i compen?


    Mini Jack eller alm jack eller?


    Håber ikke jeg stiller for mange dumme spørgsmål? :$



  • jeg tror det de mener med digital er at man kan give den et digitalt signal (S/PDIF eller lign.) - så undgår man analog støj.... Tjek evt. http://www.behringer.com/MS40/index.cfm?lang=eng


    vil forresten meget gerne høre fra dig hvordan de yder - hvis du vælger at købe dem...

  • Mener du Behringer eller ??


    Men jo det skal jeg nok(bestiller om 2 uger ca), HVIS du kan svare mig på om stikket passer direkte i comp eller om jeg lige skal bestille et eller andet omformer stik med så det passer sammen? :D


    Tak..

  • Behringer-højtalerne har ganske rigtigt indbygget DAC (Digital-to-Analog Converter), så du kan sætte et digitalt coax-kabel fra dit lydkort til højtalerne og så lade dem så for konverteringen til analog.

  • Quote

    Originally posted by jegerennubbe
    De eneste udgange der er på mit lydkort er den til hovedtelefoner (hvor jeg har AUX i nu, mic og så en sidste magen til)... så ved ikke om der reelt er et "ledkort" i maskinen?


    Det er en Zepto 6214w..


    der er skam lykort hvis der er udgange til højtalere... det er bare integreret på bundkortet

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by jegerennubbe
    De eneste udgange der er på mit lydkort er den til hovedtelefoner (hvor jeg har AUX i nu, mic og så en sidste magen til)... så ved ikke om der reelt er et "ledkort" i maskinen?


    Det er en Zepto 6214w..


    jeg ved ikke om din aux udgang er din lineout eller om du også har en lineout (den sidste du nævner) - tror den sidste er lineout.... dvs du skal ha fat i det kabel som zulu nævner