hvilken thermal paste og hvor meget

  • hey alle


    jeg er stødt nd i et alvorligt problem med min cpu...


    jeg har sliftet fra en thermaltake golden orb til en coolermaster germin 2 på min p4


    udmelbart skulle temp gå helt i bund da jeg har monteret 2 120 mm blæsere på toppen....


    men cpu ligger på 80 grader :( den plejer at ligge på 52 idle og 70 load hvilket jeg syntes var højt til at starte med..


    men er der stor forskel på paste og hvordan man bruger dem
    det jeg har brugt yhermax nano paste er meget tykt...


    det jeg har brugt før thermaltake medfølgene paste er meget tyndt ?


    Og skal man lade den køre og vente p at det hærder før man får gode temp...

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • skift det ud med AS5

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • her er lige et screenshot jeg har modtaget fra en kami, som er Apple-tekniker hos InfoCare i ballerup..


    Således påfører Apple faktisk kølepasta, når maskinen bliver lavet på samlebåndet:


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=1847]


    Billedet kommer altså fra en manual som service teknikere kan hente via Apple's hjemmeside!


    Dvs., at det altså er lidt overdrevet. ;)


    Dette er den korrekte mængde af kølepasta:


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=1848]

  • Jeg smider noget mere på en det der... Det er rigtig at de er der kernen sidder, men jeg dækker hele IHS'en...


    Og det gør nvidia også på deres 8800GTX kort...

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Jeg smider noget mere på en det der... Det er rigtig at de er der kernen sidder, men jeg dækker hele IHS'en...


    Og det gør nvidia også på deres 8800GTX kort...


    Det gør alle producenter.. Bortset fra Intel, som godt ved at deres IHS er røv skæve.


    Men nu er det pasta som de store producenter bruger, jo også noget billigt noget..


    Det er spild at dække hele IHS.

  • på dansk hedder det kølepasta.


    Nåh men det hjælper at dække hele IHS. Har selv prøvet ellers sidder køleren ikke helt flad ned på cpuen, og kan sidde og gynge

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty
    på dansk hedder det kølepasta.


    Nåh men det hjælper at dække hele IHS. Har selv prøvet ellers sidder køleren ikke helt flad ned på cpuen, og kan sidde og gynge


    har samme erfaring fra min E6600 .....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Svan
    Nu ødelægger en omgang kølepasta vel heller ikke budgettet, en AS5 tube koster hvad 100 kr. og holder til en del gange...


    Nu er det jo meget pasta de bruger og til rimelig mange kort.. Så en pris forskel fra 50,- til 5,- har nok en lille smule at sige i det lange løb.



    Quote

    Originally posted by Svan
    btw AS5 er faktisk ikke det bedste... Men klart vælger jeg Ceramique og AS5.


    I form a pasta, så jo.



    Quote

    Originally posted by DrEAz
    Argh, det hedder paste ikke pasta!


    Som der bliver sagt er "pasta" dansk. På dansk: Kølepasta. På engelsk: Thermal paste/adhesive.



    Quote

    Originally posted by Fragman


    har samme erfaring fra min E6600 .....


    Hmm, så har i godt nok ikke været heldige med montering, hvis køleren vipper. :crazyeyes:


    I min shuttle sidder der 4 skruer (ligesom på alle andre Socket T kølere).. Bliver de skruet i bund, er der ikke noget der vipper. Det er formålet med 4 skruer. Det er fysisk umuligt at løfte noget der er skruet helt i bund.


  • ja på en plan overflade.........men hvis du kendte lidt til intel og deres problemer med IHS på specielt E6600 modellen (de første anyway) så ville du vide at IHS ofte er ekstremt skæv....og det har intet med montering af kølerne at gøre......og der er kun 2 løsninger på at få en rimelig kølekontakt til ihs i de tilfælde....slib den plan eller brug noget ekstra kølepasta.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ja på en plan overflade.........men hvis du kendte lidt til intel og deres problemer med IHS på specielt E6600 modellen (de første anyway) så ville du vide at IHS ofte er ekstremt skæv....og det har intet med montering af kølerne at gøre......og der er kun 2 løsninger på at få en rimelig kølekontakt til ihs i de tilfælde....slib den plan eller brug noget ekstra kølepasta.


    Hvis den er monteret korrekt, er det fysisk umuligt at få den til at vippe.


    Jeg kender godt til Intel og jeg kender godt til Intel's problemer med IHS på Conroe. Men hvis køleren er monteret som den skal, så kan den jo ikke vippe.. Så kan den kun sidde skævt. :roller:


    Hvis køleren kan vippe, er den ikke monteret ordentligt. Det har ikke det mindste at gøre med IHS, med mindre at den er lige så skæv som en christianit i holland.

  • kan man forestille sig at pga jeg selv har monteret kølere at jeg har bøjet bundkortet så meget at køleren ikke kan sidde plant...eller tror i mere at det kan være køleren der ikke er plan?


    Eller noget andet fordi 75 grader idle og hvis adaware er tændt som det eneste stiger den til 80...hvor meget kan en p4 klare

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • 1. Du glemmer bare at vi snakker om privat person og btw så betaler virksomheder ikke i nærheden af det der for kølapasta


    2. AS5 er ikke den bedste varmeleder kan godt give link hvis du vil have det...ø