Panik..mobo signaler !!!

  • jeg har et KÆMPE problem....


    Har lige installert min nye cpu køler med en thermal paste jeg ikke har brugt før på mit p5b-deluxe wi-fi


    Først startede den op men slukkede efter mkrin 10 sekunders kørsel...men ingen signal til skærmen..


    Så tænkte jeg a thermal pasten var bleet smurt for tyndt ud og var blevet tørt og ikke havde kontakt....


    Så jeg af monterede igen og smurte så en anden paste fra thermal right på og satte de på igen..
    så forblev den tændt men stadig ingen signal til skærmen..?


    men bundkortet kom med en serie bip som jeg har prøvet at spore meningen af ...


    Der kommer 1 langt og 3 korte som så vidt jeg ved betyder videocontroller fejl..og ikke grafikkorts fejl..


    Altså at det er motherboardet det er gået noget galt med..


    Jeg har lige købt motherboardet for 4 mndr siden og siden jeg ikke har voldet det eller stødt det burdte det være en fabriksfejl ala tynd lodnig ellr noget ??


    Jeg håber at det ikke er graffikkortet men jeg har ikke et andet pci kort liggende til test..


    Er der nogen der kan kaste noget løs over denne sag ville det være en stor hjælp

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • læs det her så finder du måske ud af det



    Beep Code: No Beeps
    Description of Problem: Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals


    Beep Code: One Beep
    Description of Problem: Everything is normal and Computer POSTed fine


    Beep Code: Two Beeps
    Description of Problem: POST/CMOS Error


    Beep Code: One Long Beep, One Short Beep
    Description of Problem: Motherboard Problem


    Beep Code: One Long Beep, Two Short Beeps
    Description of Problem: Video Problem


    Beep Code: One Long Beep, Three Short Beeps
    Description of Problem: Video Problem


    Beep Code: Three Long Beeps
    Description of Problem: Keyboard Error


    Beep Code: Repeated Long Beep
    Description of Problem: Memory Error


    Beep Code: Continuous Hi-Lo Beeps
    Description of Problem: CPU Overheating



    vis man læser her så er det video problem altså der er noget galt med dit gfx

  • Som jeg læser de ja så ser det ud som om det er video kortet ikke!!:(


    for jeg har også en eftermonterings køler på graffikortet så kunne jeg prøve at tage originalen på eller prøve hos en ven....:)


    men du mener ikke de lyde refererer til controleren på motherboardet

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • og tak for det hurtige reply
    :)

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • Men ikke mobo ?


    Det ville behage mig lidt :) ...har også set lidt på de nye men har været for nærig.:)


    Jeg prøver med originale i et andet system og hvis det ikke virker så har jeg jo fået besked...


    mange tak for h
    jælpen

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • tjae ofte kan man jo komme til at få gfx kortet sat lidt skævt hvis man roder med cpu køleren osv....tag gfx kort helt ud, start op, sluk gfx kort i igen og evt reset bios.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hej alle der har været nde på tråden og tak for jeres hjælp ...men problemerne bliver ikke mindre..


    Jeg har konstateret at grafikkortet er gået eller det virker ihvertfald ikke mere..


    jeg har prøvet med en vens radion kort og det funger fint..:)


    men nu er jeg kommet ind til min bios og her blver det værre....


    bios siger at den kører ved ca 80 grader...:(


    Skal thermal paste køres til ?


    Jeg har først brugt noget der hedder thermax xt-flux som skule være godt nano tek produkt...
    Men det var meget tykt og jg har skiftet det til themal take paste der fulgte med...er der andre der har earfaringer med dette paste produkt...


    jeg har også brugt det på graffikkortt...kan det være derfor at det er brædt af ?


    er der forskel å gpu og cpu paste

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • og hvad har bios restart at gøre med dette..?

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • intet specifikt, men nogle gange løser det knap så logiske problemer.....er du sikker på at det ikke er din køler der er monteret skævt. både for meget og for lidt kølepasta er skidt.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg håber at den sidder skævt og det ikke er motherboardet jeg har bøjet :(


    Og jeg har besluttet at mit 7600gt med efter køler ikke duer mere og jeg skal have en ny grafik dims...


    Men nu har jeg lige brugt store summer på at gøre kassen lydløs og så skal jeg til at have 8800 larme kort det er jeg ikke meget for ...heller ikke for at give 4000 for noget det koster 2000 om 4 måneder..


    Så ville jeg hellere have en quad cpu...



    Men damn det med cpu temp skræmmer mig...


    Ved du om p4 bliver varmere end feks quad og core duo

    Ivy bridge 3570K.
    Asus Z77, 5830, 8 gb DDR3.
    Hyper type-R 580 Watt.
    Samsung 830, Samsung 2494HM.
    Fractal design mini.
    Razer Mamba, Logitech De Novo Edge.

  • jeg vil nu sige at det 8800gts 320 mb jeg har med st. køler ikke siger meget på andet tidspunkt end lige opstart......og min er også temmelig støjsvag (da den står midt i stuen er det lidt en nødvendighed )

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.