Strict NAT... Hvad gør jeg?

  • Hey allesammen.


    Jeg har haft et problem med min internet forbindelsei et stykke tid efterhånden, og har prøvet at løse det på forskellig vis, men intet ser ud til at virke. Routeren er en Netgear WGR614 v6 - TDC.
    Jeg kan gå på internettet og gøre næsten alt hvad jeg plejer at kunne gøre, men der er få steder det svigter. Fx, kan min computer hverken gå på Windows Live Messenger eller Windows Messenger. Jeg kan ikke uploade musikfiler til http://mymusic.dk/, og jeg kan ikke spille online på Xbox Live med min Xbox 360. Med hensyn til Messenger, kan jeg godt gå på MSN Web Messenger, så det er min lokale messenger der ikke virker. Min Firewall er slået fra, både windows' egen, og mit Mcafee Security Center. Jeg har prøvet at logge på fra min bærbare og min fars bærbare, men resultatet er det samme.
    Jeg har vedhæftet et screenshot af Messengers fejlmeddelelse, og ja, jeg har tjekket fejlkoden.


    Jeg har testet Forbindelsen med min Xbox 360, som fandt ud af at min NAT (Network Adress Translation) er sat til Strict, og det betyder at jeg kun kan kontakte få andre spillere online. Det underlige er at Xbox'en samtidig siger at min router, Netgear WGR614 v6, er en Xbox Live valideret Router, som altså burde have en NAT på Åben, og ikke på Strict eller Moderat.


    Jeg har spurgt nogle venner, og en af dem fortalte, at det var min Firmware den var gal med. Så jeg gik ind på Netgear og søgte efter en opdatering. De havde også en til Netgear WGR614 v6, men der stod med store røde bogstaver at den ikke ville fungere til min, da det er en WGR614 v6 - TDC. Jeg har så forhørt mig med TDC, men siden de ikke har forstand på bredbånd, henviste de mig tilbage til Netgear, som jo ikke har en sådan opdatering.
    Jeg har været inde i min Router og rode, men jeg kunne ikke finde noget der kunne stilles på.


    Det mærkeligste er at det startede for nylig, et halvt år efter vi fik fat i routeren fra TDC.


    ____________________


    Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, for det er ret irretende ikke at kunne uploade noget musik til min Mymusic.dk, siden jeg er en meget aktiv DJ, og har flere numre og opdateringer, som jeg bare ikke kan få op på siden.

  • Man kunne jo foreslå det samme som tdc supporten nok også ville - prøv at nulstille din router til default og prøv igen.


    Prøv evt. at sætte din router til upnp hvis den supporter det, eller i hvertfald verificer at der ikke er sat nogle statiske natninger op

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Jeg har prøvet at Hard resette min router, ingen forskel. Jeg har også tjekket upnp, det er sat til.


    Quote

    verificer at der ikke er sat nogle statiske natninger op


    Hvordan gør jeg det?

  • Hmm, nu fik jeg MSN til at virke. det var ikke noget med routeren. Men min Xbox sidder stadig med en Strict NAT... Skal jeg købe en helt ny router for at få det klaret, og i så fald, vil mit TDC bredbånd så stadig virke? Med hensyn til bredbåndet, er jeg usikker på grund af at vores telefon skal køre over routeren, og det var kun TDCs router vi fik til at virke til det..