reset af bios på bærebar

  • hej


    jeg har købt en Asus L3800C bærebar brugt


    den skal have en ny install af windows men jeg kan ikke komme ind i bios pga password


    den booter ikke på floppy eller cd rom


    har snakket med tidliger ejer og han kan ikke huske det password :boxing:


    hvordan resetter jeg bios og vil password forsvinde hvis jeg resetter

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Ved ik om asus har det sådan, men på mange af de andre dyer bærbare (ibm, hp osv) sidder der en seperat chip til passwordet. Hvordan den resettes er forskellig fra model til model, men sidst vi skulle det måtte vi opgive. Vi skulle nemlig lodde samt bygge en seriel forbindelse på et fumlebræt.


    Men bios i sig selv kan godt resettes, hjælper bare ikke hvis ik du kan komme der ind.


    Spørg evt. ved asus om det kan lade sig gøre uden at sende den til reparation.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Prøv at flashe bios'en til nyere version. (fra windows af) hvis den selvfølgelig understøtte det.


    Du kunne evt prøve at fjerne batteriet eller nogen jumper bag på. og så sætte lortet på efter nogen min.

  • de fleste laptops har en BIOS reset jumper, ligesom på en stationær.


    For det meste sidder de under tastaturet, under CPU klappen eller under RAM klappen, forudsat at der er en masse klapper nedenunder der kan lukkes op.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • takker for svar


    den vil ikke boote til windows den genstarter ved xp boot screen


    må lige kigge under tastetur for der er ingen jumper bag klapper under bunden

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

    Rettet en gang, sidst af Johnni ().

  • svaret er nok ja, men du har vel prøvet at boote i fejlsikret?

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.