Probs med lyd HDD??

  • Her nogle probs med min lyd, når jeg afspiller mp3 filer fra mine ata-133 diske, hakker lyden. Tror det er når ata-diskene loader eller læser, for det bliver værre hvis man kigger i filer på de diske. Når den hakker i lyden, springer den lige et 1 sek over. Gør det også med film spor.


    Håber nogen ved hvad der er galt møg irriterende.


    DoGK

    Har byttet den stationære ud med laptop:
    [SIZE=10]Pentium Dual-Core
    4 Gb DDRIII
    160 Gb - sataII
    nVidia Geforce 9300M GT
    15",6 - screen
    win7 ultimate

  • Uha, der er mange muligheder.


    Siger du at du har BÅDE SATA og (P)ATA diske på og at problemet kun opstår med ATA hd?


    Hvis ja, så kan det være et inkompabilitets problem imellem MB og din HDD. Andre muligheder er:
    - forkert/gammel driver
    - støj fra andre enheder
    - dårligt kabel (prøv et andet)
    - dårlig strømforsyning
    - hardwarefejl på HDD eller MB.


    Hvis nej, så kan det være ovenstående PLUS diverse software fejl:
    - fejl i MP3 afspiller. Prøv eventuelt en anden afspiller. Jeg har fx set film som hakkede forfærdeligt i Windows Media Player, men som spillede perfekt i Media Player Classic.
    - Fejl i codec installation. Find en god codec pack som fx K-Lite. Det gør livet meget lettere.
    - Viruschecker? Prøv at disable den midlertidig.
    - Virus eller malware? Scan med et anderkendt AV-produkt.


    Hvis det ikke er noget af ovenstående, så er det nok noget andet :P


    Polarbear

    PS: Via chipsæt er IMHO noget skrald. Har specielt haft problemer med sata corruption med mit gamle A7V266-E, så nu er det røget ud.

  • Det lyder som om DMA ikke er slået til for harddisken.


    Prøv at gå ind i Enhedshåndtering -> "IDE ATA/ATAPI-controllere" og dobbeltklik på hhv primære og sekundære IDE-kanal. Vælg fanebladet "Avancerede indstillinger" og kontroller at Overførslestilstand alle steder står til "DMA, hvis den er tilgængelig".