program til at vække døde pixels

  • Synes jeg engang har hørt om et program til at "vække" døde pixels, nogen som har et link til dette? Selvom det lyder lidt utopisk, så vil jeg da give det en chance, har en enkelt "halvdød" pixel som viser rød på sort baggrund...

  • du kan prøve at gnubbe pixlen til live med en klud der er hårdt opvredet i varmt vand, skærmen skal være tændt og "varm" for at det kan lykkes...


    superdejligt tip jeg fik ovre fra overclock.net :cheers:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    du kan prøve at gnubbe pixlen til live med en klud der er hårdt opvredet i varmt vand, skærmen skal være tændt og "varm" for at det kan lykkes...


    superdejligt tip jeg fik ovre fra overclock.net :cheers:


    risikerer man ikke at smadre den yderligere? :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Pvt.P.Nutz


    risikerer man ikke at smadre den yderligere? :crazyeyes:


    Kommer an på din difinition af gnubbe det er.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by martinb
    Synes jeg engang har hørt om et program til at "vække" døde pixels, nogen som har et link til dette? Selvom det lyder lidt utopisk, så vil jeg da give det en chance, har en enkelt "halvdød" pixel som viser rød på sort baggrund...


    Jeg tror det er samme program som vækker skærme til live, hvis man er kommet til at tabe skærmen og knække panelet, men kan ikke lige huske, hvor det kan hentes.. :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]