Program til måling af ampere

  • Hej med Jer!


    Jeg har lidt bøvl med at få mit Sapphire radeon X1950 pro (agp) til at fungere ordentligt. Bl.a. giver det kun 2300 i 3dmark06, hvilket er placeret lavest af 13 tilsvarende maskiner (andre ligger mellem 4-6000). Jeg har tænkt om det er strømmangel eller noget jeg har glemt at slå til eller fra, men jeg har ikke oplevet nogen artifakter (er det ikke pixelfejlagtigt?) Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogle af jer kender til et program der kan måle hvor meget strøm (A) hver enhed bruger ex. HD, CD rommer og bundkort i det hele taget hvad de forskellige spændinger der står på PSU egentlig skal bruges til. For der er masser af ampere at tage at men om det er nok til grafikkortet når de andre enheder har fået hvad de skal have.


    Maskine Specs.
    P4 3,0 single core med HT.
    3* HD.
    1 floppy
    2*1 Gb Samsung PC3200 ram
    Coolermaster 650W eXtreme power duo PSU
    1 CD
    1 DVD
    Masser af usb ting


    På forhånd tak.


    Gaf

  • Jeg kender ikke lige nogle programmer som kan aflæse de forskellige spændinger korrekt.


    Når vi laver test her på tweak.dk bliver de forskellige spændingerne målt med et voltmeter direkte i de forskellige stik - det er den mest nøjagtige måde at gøre det på.


    Du kan ved de fleste producenter læse hvor mange watt en given enhed bruger, så er det bare at dividere med volten og så har du ampere.


    Det er svært at måle hvor mange ampere en given enhed trækker fra systemet.


    Mvh Stubkier

  • 3dmark 06 var vidst også en hel del mere nvidia venligt.....du kan ikke regne med benchmarks som værende andet end vejledende.....og lur mig om ikke din cpu måske er begrænsningen i dit system...og stubkiers udsagn er helt korrekt...de prober der bliver brugt til at måle dine spændinger er for dårlige til at man kan stole på dem, så et multimeter er måden at måle...i dit tilfælde er det dog næppe et problem, splænge pcen kører stabilt nok....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Der findes ikke noget software til at måle strøm(A) med.


    Uanset er det ikke det der er dit problem, manglende strøm giver ikke nedsat ydeevne !! Men fejl, genstart, sort skærm osv.


    Har du haft et andet grafikkort i?
    Hvis, har du så slettet gamle drivere? (med drivercleaner), eller geninstalleret windows ?


    Sikker på du ikke mangler en driver, evt. chipset?


    Ingen AA / AF på?, det nedsætter ydeevnen, men giver bedre billede kvalitet.



    Jeg fik ca samme score med en P4 og et x800 som ikke engang kan køre hele testen, så noget er der galt :) Laveste score på ORBen med P4(2.4ghz) og et 1950pro er 3529points.