SE W880i vs N E65

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Ingen ris til S/E i denne omgang. ;)


    Som sædvanlig har jeg intet positivt at sige om nokia.


    Hvor længe holder din w880i strøm???

  • Quote

    Originally posted by recruit


    Hvor længe holder din w880i strøm???


    Hvis jeg skriver beskeder hele dagen kan den holde 2 dage, ca. Hvis ikke, kan den holde 3-4 dage.. I det nabolag i hvert fald. :)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Lige et godt råd; prøv tasterne inden du køber W880i. Jeg var vildt forelsket i den indtil jeg prøvede tasterne, det var ikke nogen jeg kunne vænne mig til.


    Det sandt.. Knapperne kræver tilvending.. Men nu har jeg haft min i godt og vel 3 måneder og det tog mig en lille uge at vende mig helt til dem. Men sådan er vi jo så forskellige. :)



    Quote

    Originally posted by _Ganqstaa_
    styre "pinden" er ikke så god.. når man trykker til siden kommer man til at vælge osv. ikke så fedt.. men kan nu godt lide SE..


    Man kan godt høre at du ikke har den og ikke en gang har prøvet.. For den har ikke noget joystick. :crazyeyes:

  • Har W880, og er blevet rigtig glad for tasterne i forhold til min gamle (W800i) :) Den holder fint strøm, undtagen ved streaming, der går det lidt hurtigt med at tømme batteriet.. Lyden er markant bedre end en W800, det samme er kameraet, eneste fejl jeg har fundet er at den mangler lampen og radioen fra W800 samt bliver pænt varm ved streaming..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    Hvad snakker du om? Der er da radio i W880i. :crazyeyes:


    Ikke i min.. Kun sådan noget streaming radio halløj, men ikke FM radio..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Originally posted by teko
    Ikke i min.. Kun sådan noget streaming radio halløj, men ikke FM radio..


    D'oh.. My bad! Der er ikke radio i.. :roller:


    Tænkte åbenbart på min gamle K800i.. :oops:

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    D'oh.. My bad! Der er ikke radio i.. :roller:


    Tænkte åbenbart på min gamle K800i.. :oops:


    Regnede nu os med der var radio i, men den spiller til gengæld bedre end min gamle :)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • hvad præcist søger du i en ny mobil du sætter jo 2 vidt forskellige modeller op mod hinanden SE = walkman fon og E65 = business telefon ?


    jeg har en E65 pt så spørg endelig hvis der er noget du vil vide :)

  • Ja jeg ville slet ikke være i tvivl den Nokia er genial og en virkelig god phone. Den anden var aldrig noget jeg ville købe. Træls taste også bryder jeg mig generelt ikke om deres i mine øjne meget dårlige interface.


    Jeg har set et par som har mistet skærmen på deres sony fordi den fik et lille klem i lommen så den har måske også en svaghed der.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Ja jeg ville slet ikke være i tvivl den Nokia er genial og en virkelig god phone. Den anden var aldrig noget jeg ville købe. Træls taste også bryder jeg mig generelt ikke om deres i mine øjne meget dårlige interface.


    Jeg har set et par som har mistet skærmen på deres sony fordi den fik et lille klem i lommen så den har måske også en svaghed der.


    Hmm.. Nu er S/E's software bare flere gange bedre, langt nemmere end Nokia's og vildt nem at finde rundt i, modsætning til Nokia's seneste..


    Øhh og hvad kan man så lære ved at have for stramme bukser på? :crazyeyes:
    Hvis man ikke kan behandle en telefon ordentligt, er det sgu ikke S/E's problem.. Desuden er det ikke S/E eller Sony der laver panelerne.. Der har også været problemer med HP's (med flere) der har haft problemer med paneler der flækker, pga. rammen er for stram.. Igen ikke HP's skyld, men producenten af panelet (Samsung eller LG.Philips).

  • Spyro det er da en personlig mening du har at SEs software er mange gange bedre end nokias :)
    jeg syntes selv SEs software minder om nokias gamle symbian s40 software hurtigt men ikke kompitibelt med ret meget :)

  • Quote

    Originally posted by DmK
    Spyro det er da en personlig mening du har at SEs software er mange gange bedre end nokias :)
    jeg syntes selv SEs software minder om nokias gamle symbian s40 software hurtigt men ikke kompitibelt med ret meget :)


    Mere eller mindre.. Kan også sige det sådan, at jeg aldrig har hørt et positivt ord om nokia's software. Det er da pænt ja, men for silvan da det kræver meget.. Nok til at det hakker, låser og gør ved bare ved at åbne den animerede hovedmenu (hva fanden skal man med 2!?)


    Btw, er det jo nok symbian s40 der finder om S/E software, da S/E har kogt suppe på den samme menu i mange år.. :crazyeyes:


    Symbian har jo intet at Nokia at gøre, andet end Nokia bruger Symbian i deres telefoner.

  • Lige for at korrigerer:
    Nokia S40 er ikke Symbian.
    Det er Nokia S60, S80 og S90 der bygger på Symbian ligesom UIQ som bl.a. SE benytter til nogle smartphones.


    Symbian har den fordel frem for SE's eget OS og S40 at det understøtter væsentligt flere programmer, og de programmer der laves til Symbian (S60, UIQ osv) kan skrives i C++ og Symbian giver langt større adgang til funktioner i telefonen, funktioner som normalt ikke kan nås med "almindelige" JAVA-programmer.


    Den største fordel ved Symbian er (efter min mening) af det understøtter ægte multitasking, altså at man kan have mange programmer kørende samtidig (i baggrunden) som I kender det fra Windows.
    SE's eget OS og S40 understøtter en minimal grad af multitasking (fx at radio eller musik kan spille i baggrunden).
    Når man først har vænnet sig til at have en telefon, der kan multitaske (og man vel at mærke bruger sin telefon til andet end bare at ringe og SMS'e), så føler man sig virkeligt låst og begrænset når man kommer tilbage til en telefon, der ikke kan - jeg har prøvet og det og opgivet.


    Men det kommer jo alt sammen an på hvilket behov man har og hvad man vægter højest.
    For mig vægter funktionalitet mange gange højere end design og størrelse.


    Quote

    Originally posted by Spyro
    Symbian har jo intet at Nokia at gøre...


    Jo, det har det nu. Nokia ejer 47,9 % af Symbian.
    http://www.symbian.com/about/fastfacts/fastfacts.html