Nyt system til 5-6.000 kr ?

  • Hej allesammen :D


    Jeg er på udkig efter et nyt system, så jeg omsider kan være lidt up-to-date igen. :)) Mit behov er at den skal kunne bruges til spil som Oblivion og Heroes 5, samt spil i den dur. Skærm, mus, tastatur, og al den slags behøves ikke - det har jeg. Harddisk behøver kun at være på 100-200gb.


    Er det muligt at få et anstændigt system til mit budget (5.000-6.000 kr), når man gør det som Saml-Selv-Løsning?


    På forhånd tak for svar! :cheers:

  • http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=83904&sid=


    Men skal der tages specielt hensyn til OC muligheder, og formoder os der skal PSU ud ?


    WD Caviar SE 2500JS, 250GB, SATAII, 8 MB
    Kingston DDR2-533, 2x1024MB, CAS 4
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro, LGA775
    Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
    ASRock CONROEXFIRE-ESATA2, I945P, S775
    Asus EN8800GTS/HTDP/320M, PCI-E


    Dette koster fx 5400 kr ved SHG + Fragt. Og så hvis du skal have en PSU oven i rammer vi vel de 6 kilo meget godt - Fx en Corsair 520W, ligger hvis på 700 kr.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().


  • Fragt behøver vi ikke tale om, hvis det er hos SHG, de ligger jo her i Århus, så da kan jeg bare hente det hele selv.


    Der behøves ikke tages særhensyn til OC muligheder.


    Men ellers ser budet meget fornuftigt ud, der mangler bare dvd drev (inkl. brænder). :)

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    hvad med at gå ind på shg's hjemmeside og bygge en pc til forbrug. man må kunne køre det billigt vis du henter selv og bygger pc'en selv


    Ja, men jeg vil jo gerne have lidt råd og forslag - det er jo derfor jeg har lavet den her tråd.


    Jeg kendte skam godt SHG. ;)

  • Jeg syntes at Henriks setup ser meget godt ud. Kunne ihvertfald ikke selv finde noget bedre til samme penge.


    System:
    Asrock Dual Sata2
    AMD Athlon 64 3500+ @ 2500 Mhz
    Asus EN7600 GT
    Maxtor Maxline 3 250 GB
    Chill Innovation 450 Watt
    2x512 PC3200 Kingston Value Ram
    Logitech G11
    QcK Heavy
    Logitech MX518
    Lacie 320 Gb Ekstern HD

  • Quote

    det er også rigtig svært at finde et rigtig godt setup til inden penge i dag. fordi at alt er blevet så dyrt


    Syntes jeg nu bestemt ikke. For de 5400 kr de ting jeg har skrevet får man IMO meget for pengene. Det er efterhånden et hav af valg muligheder på stort set alle området.


    Hva angår en en brænder ved jeg ikke lige så meget om, men kender flere som kører med NEC og er godt tilfredse. Mener de ligger på omkring 250 kr ved SHG, så ikke en herregård - Dog ikke lige her jeg har meget viden.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • synes bare der er så meget prisforskel på den samme vare vis du kikker på internettet


    skal så lige sige at jeg aldrig har købt ved en computer butik i en by.
    har altid købt enten ved mit arbejde eller gemmen en jeg kender som har arbejdet ved interdata

  • For 300 kr mere kunne man få et gigabyte GA-965P-DS3.
    Meget stabilt selv ved 400 fsb og 500 på ram. Ved ikke om det er at tage særhensyn mht. oc, men det åbner i hvertfald muligheden for få penge :))

  • Hvis du vælger den Alpine 7 køler, vil jeg sige at du lige så godt kan beholde Box køleren på - De få penge til en Freezer 7 Pro er IMO godt givet ud. Og så ville jeg tage og få 2 GB ram til og starte med når det ikke handler om flere penge.


    Det med rammene kom der så svar på der ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Er 1gb ram ikke for lidt?


    Edit: Har set rettelsen :P

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Hvis du vælger den Alpine 7 køler, vil jeg sige at du lige så godt kan beholde Box køleren på - De få penge til en Freezer 7 Pro er IMO godt givet ud. Og så ville jeg tage og få 2 GB ram til og starte med når det ikke handler om flere penge.


    Det med rammene kom der så svar på der ..


    Freezer køleren kom slet ikke som en mulighed. fra Arctic Cooling var Alpine den eneste... Muligvis fordi Freezer'en ikke er på lager.


    Men ellers kan jeg vel bare droppe køleren i første omgang og så købe den Freezer når de engang får den på lager? :)



    Men hvad siger I ellers? Passer det hele sammen? Er der noget jeg har glemt eller mangler?

  • Ville nok bare tage og droppe den køler så hvis du kun vil have ting der er på lager, syntes det er lidt spild af penge, tror ikke den er mere værd end Box køleren. Der står at Freezer 7 kommer på lager 25/5.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Ville nok bare tage og droppe den køler så hvis du kun vil have ting der er på lager, syntes det er lidt spild af penge, tror ikke den er mere værd end Box køleren. Der står at Freezer 7 kommer på lager 25/5.


    Jeg vil bare være sikker på at kunne få det hele på en gang, og jeg gider ikke at vente til d.25/5. Men ja, jeg har tænkt mig at droppe Alpine-køleren, når du nu siger at den er så skidt. :))


    Edit:

  • Jeg har lige et spørgsmål mere: Vil det kunne betale sig at smide et par hundrede kroner mere efter et bundkort med 965 chipset, istedet for 945?




    Quote

    Originally posted by Reader
    Nu fik jeg jo svar på alle mine spørgsmål, jeg havde i min tråd, så tak for det :D


    Jamen det var da godt :) Så fik vi slået 2 fluer med én.... tråd? :crazyeyes: