Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 4. maj 2007, 20:20

Hej tweak.dk
Står og kigger efter ny skolebærbar (til skole :D, film, surf, lidt lortespil osv.), men er lidt i tvivl om jeg leder efter det rigtige. So, help me:
Jeg er træt af at have et monster at slæbe rundt på, og da jeg sjældent gamer på andet end min stationære, vil jeg nok have en 12.1" nu her. Den skal være let / forholdsvis lille og helst koste under de 9k.
Har selv kigget lidt på følgende:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=220410

Jeg ved at Lenovo/IBM computere er fin kvalitet, men er det også tilfældet når det er uden om IBM? (Nej, jeg forventer ikke en Thinkpad, bare noget der er nogenlunde)
Og er der nogen ulemper ved en 12.1" skærm?
Gerne folk med erfaringer på området :D

Ellers andre foreslag der opfylder kriterierne?

På forhånd tak.

Signatur slettet da billedet hos alcoholic ikke virker

2

fredag, 4. maj 2007, 22:45

Lenovoerne er generelt i god kvalitet, men de kommer ikke i nærheden af de IBM brandede. Du kan IMO finde andre i samme priskatagori af samme kvalitet.

Udelemper ved 12'', tja ikke hvis du ikke har noget imod at det kun er 12''. Syntes selv at det er lige i underkanten og har valgt 14'' istedet. Stadigt rimelig vægt, men noget større.

Et andet problem ved de helt små kan være størrelsen af keyboardet som skal presses tilsvarende sammen dor at kunne være der.

/ask

(har selv 2 Thinkpads og arbdejder også med 2 lenovoer)

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

fredag, 4. maj 2007, 23:02

12.1" er IMO fedt, det eneste der er federe er 10,6", men det koster ......

.. så 12.1" er et fint valg ;).. Et alternativ til Lenovo er Fujitsu Siemens, som laver V3205 12.1" bærbare til omkring 7.000 kr...

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

4

fredag, 4. maj 2007, 23:07

Citeret

Originally posted by Dare_Devil
12.1" er IMO fedt, det eneste der er federe er 10,6", men det koster ......

.. så 12.1" er et fint valg ;).. Et alternativ til Lenovo er Fujitsu Siemens, som laver V3205 12.1" bærbare til omkring 7.000 kr...

10.6"?! Så gode øjne har jeg sgu ikke :D
Tror det bliver den, men hvordan ser det ud med hensyn til garanti på dem? Er det noget med at der er problemer fra Lenovo's side hvis bare tastaturet er skiftet ud? For det ved jeg jo ikke, om det er hos laptops.dk :S

Signatur slettet da billedet hos alcoholic ikke virker

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.